پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کنگره بزرگ 1710 شهید دانش‌آموز مازندرانی برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائم‌شهر، کنگره هزار و 710  شهید دانش‌آموز مازندران امروز دوشنبه با حضور خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز مازندران، آیت الله معلمی عضو خبرگان رهبری و پدر دو شهیدان معلمی، مسئولان فرهنگی و بنیاد شهید مازندران در دبیرستان پسرانه شاهد قائم‌شهر برگزار شد.

آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر در سخنانی با تاکید بر حفظ و تداوم ارزش‌های ایثار و شهادت در مدارس و محیط‌های علمی گفت: رمز ماندگاری انقلاب و شکست روزافزون استکبار از ایران اسلامی به واسطه ترویج و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه رزم و بزم بسیجیان از طریق سنگر مقدس مدارس آغاز شده و بیشترین شهدای انقلاب، دفاع مقدس و عصر حاضر کشور از نوجوانان و جوانانی بوده که در مدارس پرورش یافتند، افزود: تعلیم و تربیت در کنار تزکیه نفس سبب حفظ و بقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

معلمی به نقش خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تحکیم پایه‌های دینی و تقویت روحیه ولایت‌پذیری در بین آحاد جامعه اشاره و تصریح کرد: بدون تاسی از ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایران اسلامی فاقد مانایی و پویایی خواهد بود.

عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با گرامی‌داشت یوم الله 13 آبان از این روز به روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای ملت ایران یاد کرد و گفت: با تقویت و تداوم قیام‌های انقلابی، اسلام به درجه تعالی و پیروزی‌های پی در پی رسیده است.

وی افزود: معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی در مسیر اهداف شهیدان که اعتلا و سربلندی ایران در همه ابعاد علمی، فرهنگی و اقتصادی گام بر‌می‌دارند.

نیکزاد اهداف شهیدان را فراهم‌سازی خدمت شایسته، صداقت، راه ارتقا، مهر، امنیت و حفظ میهن برشمرد و اضافه کرد: اعمال ما باید منطبق بر اهداف شهیدان باشد اگر علاقه‌مند به معارف شهیدان باشیم هزینه آن صبر، تحمل و ایستادگی در راه خدا است. ما باید برای انتخاب بهترین راه بیشترین هزینه را بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یک پنجم شهیدان استان را شهدای آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند بیان داشت: امیدواریم راه همه ما مطابق با نیت و اهداف شهیدان باشد تا ایران عزیز را به سربلندی برسانیم و  هدف از برگزاری این مراسم را شناخت نسل جوان و دانش اموزان از فداکاریهای شهدا دانست.

در این مراسم از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی مازندران  تجلیل شد‌.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.