پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمتر به آموزش های فنی و حرفه ای توجه شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین درویشی پیش از ظهر یک شنبه در جلسه کمیته مهارت آموزی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم آموزش‌های مهارتی را به جایگاه واقعی آن دراستان و کشور برسانیم، افزود: حدود ۴۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد کارهستند چرا که آموزش‌های مهارتی به این طیف داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان در بعد فرهنگی با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: برای برون رفت از این مشکل باید نهضت مهارت آموزی در کشور و استان راه اندازی شود تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

درویشی بیان کرد: در شرایط کنونی با سه مشکل در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستیم، و برای برون رفت از این مشکلات نهادینه کردن مهارت آموزی در سطح جامعه لازم است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان در ادامه بااعلام اینکه ۱۸۶ کارگاه دولتی و ۸۵۰ آموزشگاه آزاد وخصوصی در استان فعالیت دارند، گفت: شورای مهارت با ریاست فرماندار در شهرستان‌ها راه اندازی شده است و فلسفه وجودی این شورا، شناسایی مشاغل جدید و توجه به کیفیت آموزش‌های مهارتی است.

رئیس فنی وحرفه ای شهرستان جویبار با اعلام اینکه ۶ کارگاه آموزشی فعال در بخش دولتی وجود دارد، گفت: در این کارگاه‌ها بیش از ۱۵۶ هزار نفرساعت آموزش‌های مهارتی انجام شد.

سید ابراهیم میرخلیلی بیان کرد: ۲۰ رشته حرفه‌ای در حوزه خدمات و صنعت توسط خود مرکز فنی و حرفه‌ای و ۴۰ عنوان حرفه‌ای در قالب تیم‌های سیار درشهرستان فعالیت دارند و بالغ بر ۶۳۵ نفر آموزش‌های لازم مهارتی را پشت سر گذاشته اند.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۲ آموزشگاه خصوصی شهرستان، ۱۷ آموزشگاه فعال است وتوانسته برای ۸۸ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

کد خبر 4938300
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.