پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف جرایم اینترنتی در مازندران ۱۲۵ درصد رشد یافت/دستگیری ۷۰ شرور

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مرتضی میرزایی در گزارشی از عملکرد سه ماهه سال جاری نیروی انتظامی با هشدار به هنجار شکنان تصریح کرد: با ادامه طرح‌های عملیاتی پلیس و همکاری دستگاه‌های اجرایی با افرادی که بخواهند امنیت مردم را خدشه دار کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد تا شاهد هیچ گونه گردنکشی و شرارت در سطح استان نباشیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ مردم و دستگاه قضائی به ویژه دادستان‌ها افزود: پلیس با کسانی که تحت هر عنوانی از اراذل و اوباش حمایت کند و یا وابستگی به این افراد داشته باشند، جز مخلان نظم و امنیت جامعه تلقی کرده وبرخورد می‌کند.

سردار میرزایی با اشاره به ارائه خدمات قضائی پلیس به شهروندان اظهار داشت: اجرای ۱۸ هزار و ۱۴۴ حکم قضائی، ابلاغ ۳۲ هزار و ۱۹۲ مورد اوراق قضائی، ۶ هزار و ۳۴۴ مورد جلب و دستگیر ۱۰ هزار و ۵۸۵ مجرم تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضائی از جمله اقدامات انتظامی استان در سه ماهه امسال بوده است.

وی نظارت بر صنوف را یکی از دغدغه‌های مردم مازندران برشمرد و با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنفی استان، گفت: در سه ماهه اول امسال از ۱۵ هزار و ۴۷۷ واحد صنفی سطح استان بازدید شد.

وی از کشف ۳۹ هزار و ۷۶۸ قلم داروی قاچاق، ۳ هزار و ۱۵۵ ثوب البسه قاچاق و هزار و ۱۵۰ قلم انواع لوازمی آرایشی و بهداشتی قاچاق در این بازدیدها خبر داد و اظهار داشت: در این راستا هزار و ۹۴۶ واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب شد.

میرزایی با اشاره به افزایش ۱۲۵ درصدی کشف و برخورد با جرایم اینترنتی در مازندران اظهار داشت: برداشت اینترنتی از حساب بانکی افراد در سطح استان طی سه ماه گذشته با افزایش ۲۳۰ درصدی همراه بوده است که در مجموع شاهد افزایش ۱۲۵ درصدی کشفیات در حوزه جرایم اینترنتی استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به موفقیت‌های خوب انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۱۷ درصدی کشف مواد مخدر در سه ماهه امسال خبر داد و گفت: علاوه بر آن با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته در طی مدت اخیر کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۱ درصد افزایش داشته است و ۷۰ نفر از افرادی که برای مردم ایجاد رعب و وحشت می‌کردند، دستگیر شدند.

وی به انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از یک تن و ۷۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان استان کشف شد.

میرزایی به تداوم اجرای طرح‌های انتظامی برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در استان نیز اشاره کرد و و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضائی و نهادهای مسئول در آینده‌ای نزدیک اقدامات مؤثری در این زمینه صورت خواهد گرفت و کمتر شاهد حضور این افراد در سطح جامعه خواهیم بود.

سردار میرزایی بااشاره به اهمیت فعالیت‌های مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها، گفت: امسال ۹۸۵ فقره پرونده در مرکز مشاوره آرامش و ۳ هزارو ۸۳۹ فقره پرونده به واحدهای مددکاری کلانتری‌ها ارجاع داده شد که از این تعداد ۷۷ درصد منجر به صلح و سازش شد که از نتایج بارز این دستاورد کاهش مراجعات به محاکم قضائی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به چندین برابر شدن جمعیت استان در برخی از فصول سال با توجه به حجم مسافرت‌ها به این استان که بین ۷ تا ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود، خاطرنشان کرد: این حجم از مسافرت‌ها با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در استان علاوه بر ایجاد بار ترافیکی منجر به بروز مشکلاتی برای مردم مازندران شده که نیازمند تلاشی مضاعف از سوی کارکنان انتظامی استان است.

وی از کاهش ۴۷ درصدی تصادفات خسارتی و کاهش ۲۸ درصدی متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در این راستا با تلاش‌های صورت و همت مردمی شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات رانندگی در سطح استان بودیم.

به گفته سردار میرزایی با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در سه ماهه سال جاری شاهد کاهش ۲۰ درصدی مسافرت‌ها به این استان بوده ایم اما اقامت شبانه مسافران در استان تا ۲ برابر افزایش داشته است.

سردار میرزایی از افزایش ۱۷۵ درصدی دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف اعم از قاچاق کالا، جعل و کلاهبرداری و … خبر داد و گفت: در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد و مخلان نظم و امنیت عمومی با همکاری‌های صورت گرفته با دستگاه قضائی، سپاه و دستگاه اطلاعاتی نتایج خوبی را در سطح استان شاهد بودیم.

میرزایی با اشاره به تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ عنوان داشت: در سه ماهه امسال بیش از ۵۷۸ هزار و ۴۳۰ مورد تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۶۸۲ مورد منجر به عملیات پلیسی و حضور پلیس در صحنه شده است، ۳۶۱ هزارو ۸۲۷ مورد برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس و ۳۸ هزار و ۹۳۱ مورد آن غیر قابل رسیدگی بوده است.

مقام ارشد انتظامی استان مازندران با اشاره به رضایتمندی ۹۰ درصدی مردم از پلیس از ادامه طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در مبارزه با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم خبر داد و بیان داشت: انتظار ما از مردم و مسافران این استان رعایت کامل قوانین، مقررات و مسائل فرهنگی در سواحل، گردشگاه‌ها و کلیه مناطق شهری است و اگر قصوری در این زمینه صورت بگیرد قاطعانه با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.

کد خبر 4969317
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.