پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشت گل محمدی در مناطق بالادست ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما  مرکز مازندران، رضا پورفلاح با اعلام این خبر گفت: در کشت پاییزه (مناطق بالادست) 38 هکتار گل محمدی و در کشت بهاره 83 هزار و 753 نهال در 50 هکتار زمین های مستعد شیب دار شهرستان ساری کشت شده و این روند ادامه دارد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري زمان برداشت گل محمدي در منطقه دودانگه اين شهرستان را نيمه دوم ارديبهشت تا نيمه نخست خرداد اعلام  کرد و افزود: این محصول در نخستين سال پس از كاشت، آغاز به گلدهي 500 تا 700 كيلوگرمی در هكتار کرد و سالانه این میزان افزایش یافته و در سال پنجم به 4 تا 7 تن در هكتار خواهد رسید.
پورفلاح با بیان اينكه برداشت گل مهمترين، حساس ترين و پرهزينه ترين بخش توليد این محصول است گفت: برداشت گل محمدي قبل از طلوع آفتاب، در هواي خنك و روزانه انجام و فوری براي گلاب گيري انتقال داده می شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري با اشاره به اینکه در گلاب گيري به روش سنتي و صنعتي باید از ابزار سالم استفاده شود، از برگزاری چهارمین جشنواره گل‌ محمدی و گیاهان دارویی 22 تا 24 خرداد امسال در روستای سنگده از توابع بخش دودانگه این شهرستان خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.