پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش مشکلات مردم غرب مازندران با اجرای پروژه‌های آبخیزداری

0

نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در غرب مازندران توانسته مشکلات مردم را در حوزه سیل در این منطقه کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه بازدید از پروژه مشبک سرشاخه‌گیر کرکرودسر نوشهر، اظهار کرد:‌ در دو سه سال اخیر اجرای پروژه‌های آبخیزداری و کاداستر اراضی ملی از مهمترین اقدامات در غرب مازندران بوده است .
 وی تصریح کرد: اجرای طرح آبخیزداری و سرشاخه‌گیر توانسته است تا حدود زیادی از مشکلات مردم در این حوزه بکاهد.
نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته سیلاب به مردم منطقه خسارت زیادی زده است،گفت: هرساله بر اثر پدیده سیل به مردم منطقه در بخش‌های مختلف آسیب می‌رسید  که احداث بندهای سرشاخه‌گیر می‌تواند مشکلات را بر طرف کند.

احمدی لاشکی همچنین اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) در غرب مازندران را از اقدامات مهم منابع طبیعی در دو سه سال گذشته دانست و افزود: اجرای این طرح موجب حفظ و حراست اراضی جنگلی و جلگه‌ای شده و از تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبییعی جلوگیری می‌شود.
وی با مطلوب ارزیابی کردن پیشرفت فیزیکی بند مشبک سرشاخه‌گیر نوشهرخاطرنشان کرد: باید از مقام معظم رهبری برای اختصاص بودجه از محل صندوق توسعه ملی و نیز دولت و مجلس در این زمینه قدردانی کرد.

اجرای طرح بند سرشاخه‌گیر نوشهر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران–نوشهر گفت: بند سرشاخه‌گیر نوشهر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است که امیدواریم تا ۲۲ بهمن امسال به اتمام برسد.
وی بیان کرد: کلیه اراضی جنگل ، مرتع و ساحل غرب مازندران تحت پوشش کاداستر قرار گرفته و اسناد دفترچه یی به سند تک برگ مبدل شده است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران–نوشهر یاد آور شد: جشن انفال غرب مازندران در آبان و یا آذر ماه سالجاری با حضور مسئولین ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.