پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهاردانگه‌ای‌ها، درسی که باید از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بگیرند

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود 19 نفر کاندیدای نهایی بودند که  از بخش چهاردانگه 4 نفر در این رقابت نفسگیر شرکت نمودند.

 آرای کسب شده  توسط کاندیدای چهاردانگه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل می باشد:

علی بابایی کارنامی  از روستای کارنام 32642 ، کوروش یوسفی ساداتی از روستای سادات محله، 24557 ، دکتر عالیه زمانی کیاسری از شهر کیاسر  19575  و منیره کهن سال از روستای عالیکلا 1909 رای کسب نمودند که جمع آرای کسب شده توسط نامزدهای چهاردانگه ای 78683 رای می‌باشد.

در صورتی که مهندس محمد دامادی با کسب 67158 رای توانست به عنوان نفر دوم وارد مجلس شورای اسلامی شود. اما کاندیدای چهاردانگه‌ای با کسب 78683 رای به علت تکثر نتوانستند موفقیتی کسب نمایند و چهاردانگه بدون کرسی در مجلس شورای اسلامی شد.

بررسی نتایج آرا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساری، درس بزرگی به کاندیدای چهاردانگه‌ای برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان ساری  می‌دهد.

با توجه به شنیده‌ها و فعالیت های در جریان،  دکتر سید رمضان شجاعی کیاسری ، دکتر علی بابایی کارنامی، سید احمد شجاعی فرزند آیت الله شجاعی و دکتر عالیه زمانی کیاسری خود را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان ساری آماده می‌نمایند.

حضور این تعداد کاندیدای سرشناس از بخش چهاردانگه، بیشترین آسیب را به آنها وارد می کند و باعث تقسیم آرا مردم چهاردانگه می‌شود. چهاردانگه‌ا‌ی‌ها یکی از گروههای بزرگ شهرستان ساری هستند که علاوه در بخش چهاردانگه و شهر ساری تعداد زیادی از آنها در روستاهای میاندرود و بخش مرکزی،  رودپی شمالی ، جنوبی و کلیجان رستاق زندگی می‌نمایند در صورت وحدت و همدلی می‌توانند حتی هر دو کرسی مجلس را به خود اختصاص دهند.

تعداد زیاد کاندیدا علاوه بر عدم موفقیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث اختلاف و چند گانگی در بین مردم  بخش چهاردانگه می‌شود که همین عامل  تا کنون باعث عقب ماندگی چهاردانگه شده است.

از نخبگان و معتمدین و افراد تاثیر گذار بخش چهاردانگه درخواست می‌شود با نشست هایی با کاندیدای چهاردانگه‌ای با تعیین ساز و کار مشخص زمینه وحدت بین آنها را فراهم نموده و  با کنار رفتن بعضی از کاندیدا و حمایت از کاندیدای نهایی زمینه موفقیت نامزدهای انتخابات را فراهم نمایند.

قطعا حضور یک نماینده از بخش چهاردانگه تاثیر بیشتری برای پیشرفت چهاردانگه خواهد داشت. انتظار است با وحدت نخبگان بخش این امر میسور شود.

در پایان به مردم فهیم چهاردانگه توصیه می‌شود در انتخاب خود حتما کاندیدای چهاردانگه‌ای را لحاظ نمایند و ازطرف دیگر از کاندیدای که موفق شدند به مجلس راه پیدا کردند با تکمک به پیرشفت و توسعه منطقه، اعتماد از دست رفته را بازیابی نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.