پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارکرد گردشگری آب‌بندان‌ها در مازندران مغفول مانده است 

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه کارکرد گردشگری آب‌بندان‌ها در استان مغفول مانده است، خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت شد.

مهدی رازجویان در جلسه بررسی طرح‌های گردشگری در حوزه آب‌بندان‌ها اظهار کرد: آب‌بندان‌های ذخیره گاهی برای آب‌هایی هستند که در  زراعت استفاده می‌شود و باید از ظرفیت آن بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه درصد کمی از آب‌های سطحی استان توسط سدها ذخیره سازی می‌شود، تصریح کرد: در استان آب‌بندان‌هایی وجود دارد که می‌توان برای ذخیره سازی آب‌های سطحی استفاده کرد و در کنار آن می‌توان از آب‌بندان استفاده‌های دیگری مانند پرورش ماهیان و آبزی پروری داشته باشیم که به اقتصاد روستا کمک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه کارکرد گردشگری آب‌بندان‌ها مغفول مانده است، گفت: در حال حاضر مزیت گردشگری به آب‌بندان‌ها اضافه شد و باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی، شیلات، آب منطقه‌ای و گردشگری در حوزه آب‌بندان‌ها ایجاد شود.

رزاجویان یادآور شد: برای لایروبی و ساماندهی آب بندان‌ها باید دستگاه‌های متولی پای کار باشند و از ظرفیت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: منابع طبیعی مازندران به دلیل واقع شدن آب‌بندان در حوزه روستایی می‌توانند همکاری لازم داشته باشند چراکه مزیت گردشگری باید به دیگر کارکردهای آب بندان ها افزوده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.