پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارمندان زن مازندران به ماموریت ورزشی می‌روند

0

هیات وزیران سال ۱۳۷۶ آیین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش کارکنان دولت را مصوب کرد که در بند ۱۲ آن ذکر شده که ‌زمان انجام فعالیتهای ورزشی کارمندان دولت خارج از ساعات اداری است که در مواقع لزوم و حسب ‌نظر مدیر بلافصل، استفاده از ‌مأ‌موریت اداری برای شرکت در فعالیت ها و مسابقات ورزشی حداکثر تا چهار ساعت در هفته مجاز است و این زمان حسب ‌نظربالاترین مقام دستگاه تا چهار ساعت دیگر قابل تمدید است.

مرتضی ناصحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با استفاده از این ظرفیت قانونی و برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در زنان کارمند مازندران اجرای این ماده برای انجام فعالیت ورزشی آنهم در قالب ماموریت به مدیران ادارات ابلاغ شده  و لازم الاجرا شده است .

وی ادامه داد :  بدین گونه که کارمندان زن مازندران می توانند  هفته ای چهار ساعت از ساعات اداری خود را به فعالیت ورزشی بپردازند و این عدم حضور آنها به معنای غیبت از کار نیست و می بایست ماموریت ورزشی لحاظ شود.

مدیر کل اداری استانداری مازندران گفت : برای کنترل و نظارت بیشتر اجرای این قانون در این مرحله روزهای دوشنبه و چهارشنبه به عنوان روزهایی انتخاب شد که بانوان کارمند می توانند در ساعات اداری به ماموریت ورزشی بروند.

وی در خصوص چگونگی فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز فعالیت ورزشی این بانوان نیز اعلام کرد : مدیران هر یک از دستگاه های اجرایی موظف است که از حوزه اختیارات و توان اداره خود برای تامین این تجهیزات و فرصت های ورزشی برای بانوان همکار خود استفاده بکند .

به گفته ناصحی به طور مثال استانداری مازندران برای اجرای این ماده قانونی با تامین ماشین جابجایی کارکنان زن مجموعه خود را  به سالن های ورزشی که در اختیار گرفته است ، انجام می دهد و بدینگونه در راستای شاداب سازی این بخش از بانوان استان گام برداشته است .

وی از اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نهادی که نظارت بر روند اجرای این قانون را برعهده دارد نام برد و گفت : در صورتی که مدیران از اجرای این قانون سرباز بزنند و آنها را مجاب به انجام این کار می کنیم و در غیر اینصورت اقدامات بعدی درباره آنها اجرا می شود .

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند و بنا به اعلام اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران ۳۰ هزار زن در ادارات استان مشغول به کار هستند .

همچنین براساس آمارهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، بانوان استان در چاقی رتبه اول کشور و در ابتلا به بیماری های دیابت و فشار خون رتبه ششم کشور را دارند که بخش عمده ای از دلیل ابتلا به این بیماری ها کم تحرکی و عدم تحرک است و این مساله در زنان کارمند به دلیل وضعیت زندگی آنها که بیشتر ساعات زندگی آنها پشت میز ادارات سپری می شود ، بیشتر است .

مدیر کل اداری استانداری مازندران در خصوص اجرای این قانون ورزشی در جامعه مردان کارمند نیز افزود : این قشر نیز می توانند در ساعات غیر اداری به ورزش بپردازند  و البته مدیران نیز موظف هستند که برای این منظور و تامین امکانات برای آنها همکاری بکنند .

تا پیش از این فعالیت های ورزشی کارمندان زن مازندران به برگزاری انجام ورزش های همگانی در زمان های خاصی از سال خلاصه شده بود که این برنامه غالبا در مناسبت هایی نظیر  پویش ملی ارتقا نشاط و سلامت زنان برگزار می شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.