پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارت بازرگانی در امر صادرات و واردات نقش موثری دارد

0

رئیس اتاق تعاون مازندران گفت: کارت بازرگانی در امر صادرات و واردات نقش موثری دارد و برای تعاون‌گران و فعالان بخش تعاون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

علاء الدین ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اتاق تعاون به عنوان بزرگترین تشکیلات تعاونی‌ها در استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: هر اتاق تعاونی دارای ۱۷ تا ۱۸ نوع فعالیت است که یکی از این فعالیت‌ها دادن کارت بازرگانی هوشمند به تعاونی‌ها است.

وی تصریح کرد: کارت بازرگانی که توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود متعلق به خصوص است اما کارتی که از سوی اتاق تعاون صادر می‎شود برای امر صادرات و واردات تعاونی‌هایی است که عضو اتاق در این استان هستند.

رئیس اتاق تعاون مازندران با اشاره به اینکه هر شرح وظایفی که اتاق بازرگانی دارد، اتاق تعاون نیزاز آن برخوردار است، خاطرنشان کرد: این اتاق مسئولیت همه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برنامه‌های آموزش تعاونی‌ها را به عهده دارد.

ربیعی رسیدگی به درگیری و اختلافات تعاونی را بر عهده این اتاق عنوان کرد و گفت: رسیدگی حقوقی به این مسائل توسط هیئت داوران این اتاق انجام می‌شود و نیاز به شکایت و رسیدگی در دادگستری نیست.

وی با بیان اینکه حل اختلاف مالیاتی شرکت‌ها نیز بر عهده اتاق تعاون است، افزود: در صورت بروز مشکل مالیاتی در شرکتی، حل اختلاف آن توسط نماینده‌ای از دادگستری، دارایی و اتاق تعاون انجام می‌شود.

رئیس اتاق تعاون مازندران با اشاره به اینکه دراتاق تعاون مازندران ۱۴ هزار شرکت عضو هستند، ادامه داد: از این تعداد ۷ تا ۸ هزار فعال و مابقی نیمه فعال و غیر فعال هستند.

ربیعی گفت: اتاق تعاون مازندران از سال ۷۲ همزمان با تاسیس آن در کشور راه‌اندازی شد.

وی یکی از رمزهای موفقیت اتاق تعاون استان را داشتن انگیزه لازم و همکاری همه اعضای هیئت رئیسه عنوان کرد و یادآور شد: در هر کار و فعالیتی که انگیزه‌ای وجود داشته باشد، موجب رشد و ترقی آن می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.