پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چورت، دریاچه‌اي که از دل زلزله بیرون آمد

دریاچه چورت از دل یک زلزله در سال 1320 خورشیدی پدید آمده است و یکی از جاذبه‌های استان مازندران به شمار می‌رود.

0

 

زلزله خبر نمي‌کند، از این روست که جزو حوادث غیرمترقبه محسوب مي‌شود و آثاری که به جای مي‌گذارد نیز برای کسانی که به منطقه‌اي وارد مي‌شوند، اعجاب‌انگیز است. دریاچه چورت از دل یک زلزله در سال 1320 خورشیدی پدید آمده است و یکی از جاذبه‌های استان مازندران به شمار می‌رود. پیشنهاد ما به شما این است، در اردیبهشت که بهشت ماه‌هاي سال است، گذری به چورت داشته باشید.

chooret

 

اگر تنها قصد بازدید از دریاچه را دارید مي‌توانید آن را طی یک برنامه یک روزه فشرده انجام دهید، اما اگر مي‌خواهید بیشتر از این طبیعت زیبا بهره بگیرید، امکان اسکان شما در خانه‌هاي محلی روستای چورت وجود دارد، گزینه دیگر شما چادر زدن در کنار دریاچه و شب مانی در طبیعت است.
 
اگر تا اینجای گزارش تصمیم خود را برای رفتن به چورت گرفته‌اید، حال وقت بستن کوله‌ و برداشتن کیسه زباله است، صبح زود آماده حرکت شده و به سمت ساری بروید، صبحانه بین راهی و در طبیعت زیبای شمال گزینه بهتری از صبحانه آن هم صبح خیلی زود در خانه و در میان انبوه آپارتمان‌ها و هوای آلوده است. پس از رسیدن به ساری باید به سمت روستای چورت در شمال شرقی این شهر و در مسیر جاده کیاسر بروید. از ساری تا چورت 50 کیلومتر راه است، مسیری که اطراف آن یا روستایی سرسبز قرار گرفته و یا جنگلی که شما را احاطه کرده است، هفت کیلومتر آخر مسیر شیب زیادی دارد، بنابراین با احتیاط حرکت کنید. اگر در روستا هماهنگی‌هاي لازم را انجام داده‌اید مي‌توانید وسایل خود را در خانه‌اي محلی بگذارید و با وانت به سمت دریاچه بروید، یا کوله‌هایتان را در وانت بگذارید و خودتان پیاده از جنگل بگذرید. اما اگر مایلید بارتان بر دوش خودتان باشد، باید مسیر دریاچه که گاه باتلاقی است را با بار سنگین بروید که البته تجربه‌اي هیجان انگیز خواهد بود. 
 
از روستا تا دریاچه نزدیک به 10 کیلومتر راه است، پس با فرض اینکه سه کیلومتر در ساعت راه بروید، بیش از سه ساعت تا رسیدن به دریاچه زمان بگذارید؛ دوربین عکاسی یکی از لازمه‌های این سفر است، بنابراین آن را حتما به همراه داشته باشید.
 
مهدی داوری دولت آبادی – روزنامه دنياي اقتصاد – شماره ۳۱۷۶
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.