پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشم‌انتظاری ناجیان برای دریافت حقوق 85 روزه شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از یکم خرداد ماه امسال طرح‌های دریای مازندران بازگشایی شد و تاکنون شاهد حضور ناجیان غریق در ساحل مازندران است.

درست است چندین هفته است که شناگاه‌های مازندران یعنی از روزهای پایانی تیر ماه امسال تعطیل شده اما نمی‌توان مانع حضور مردم در ساحل شد و طی این مدت ناجیان غریق همچنان در ساحل حضور دارند.

از یکم خرداد تا ۲۳ مرداد ماه امسال ۸۵ روز از آغاز طرح‌های دریای مازندران می‌گذرد، طی این مدت روزهای طوفانی، بارانی و همچنین روزهایی با گرمای سوزان را پشت سر گذاشتیم اما این ناجیان غریق بودند که دست از تلاش نکشیدند و همچنان در ساحل مازندران حضور دارند، اما موضوع مهم اینکه طی این مدت هنوز هیچ حقوقی دریافت نکردند و این چشم‌انتظاری همچنان ادامه دارد.

درحالی از حضور ناجیان غریق در طرح‌های دریا نزدیک به ۹۰ روز می‌گذرد اما تاکنون ناجیان غریق هیچ حقوقی دریافت نکردند.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: منجیان غریق سواحل آزاد استان مازندران از ابتدای خرداد تا ١٣ خرداد ماه با ظرفیت حدود ۶٠ درصد یعنی ۶٠٠ نیرو مستقر شدند، سپس از ۱۳  خرداد ماه با ظرفیت صد درصد یعنی ۹۵۰ منجی غریق به کار خود در سواحل ادامه دادند.

نقی کریمیان افزود: پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر شروع به کار طرح‌های سامان‌دهی دریا، طرح‌ها از ٢٠ خرداد ماه آغاز به کار کردند که از ۹۷ طرح ساماندهی که مربوط به بخش‌های خصوصی، عمومی، سازمان‌ها و نهادها و شهرک‌ها است و۵٠ درصد از طرح‌ها با استقرار حدود ٣٠٠ منجی غریق اجرا شد.

وی بیان کرد: از ابتدای مرداد ماه به‌دلیل موج فزاینده شیوع کرونا در استان و اعلام تعطیلی طرح‌ها، تعداد منجیان غریق سواحل آزاد به ۶٠٠ منجی غریق و تعداد منجیان غریق محدوده طرح‌ها به حدود ٢٠٠ نیرو کاهش یافت.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مختلفی برای پرداخت حقوق منجیان غریق انجام دادیم و مقرر شد حقوق آنان به‌زودی پرداخت شود.

به گزارش فارس، نتیجه تلاش‌های ۸۵ روزه ناجیان غریق تاکنون نجات بیش از ۴۰۰ نفر از خطر غرق شدن در طرح‌های دریا بوده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.