پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشتازی ۷.۵ درصدی زوج‌های جوان مازنی در دریافت تسهیلات ازدواج

0

محمدرضا ییلاقی اشرفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۵۱.۶ درصد از زوج‌های جوان متقاضی تسهیلات ازدواج در این استان در سال‌جاری موفق شدند، تسهیلات مصوب خود را از بانک‌های عامل استانی دریافت کنند که این آمار در سطح کشور۴۴.۱ درصد است.
وی اضافه کرد: در مجموع از ۱۵ هزار و ۵۷۰ زوج جوان متقاضی تسهیلات ازدواج در این استان در سال جاری حدود ۸ هزارو ۳۰ نفر تاکنون موفق  به دریافت این تسهیلات شدند.
وی اظهارداشت: همچنان حدود ۷ هزارو ۵۴۰ نفر از زوج‌های جوان در صف انتظار تسهیلات ازدواج قرار دارند که بزودی این مزدوجین نیز پس از طی مراحل قانونی از جمله معرفی به بانک، تکمیل پرونده و سایر مراحل بانکی وام خود را دریافت خواهند کرد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۳۷ هزار و ۱۱۴ زوج جوان که ۹۵ درصد از مزدوجین را تشکیل می دادند، موفق شدند تا از بانک های عامل تسهیلات ازدواجشان را بگیرند.
وی تعداد زوج های جوان متقاضی تسهیلات ازدواج را در سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۴۴ نفر بیان کرد.
آمار ازدواج ۹۸
ییلاقی گفت: در بهار سال جاری ۴ هزار و ۸۴۳ واقعه ازدواج و یک هزار و ۹۸۲ مورد طلاق نیز در دفاتر طلاق ثبت شد که نسبت ازدواج به طلاق از ۲.۶ سال گذشته به ۲.۴ در سال جاری رسیده است.
به گفته وی در سال گذشته در مازندران ۲۰ هزار و ۷۷۶ واقعه ازدواج  و هفت هزار و ۷۸۳ طلاق به ثبت رسید.
آمار مجردهای مازندران در گزارش سازمان مدیریت ( دی ماه ۹۷)
براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی از حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان حدود ۳۶۵ هزار نفر با وجود داشتن سن بالای ۲۰ سال مجردند که سهم پسران ۲۳۰ هزار نفر  اعلام شده است.
بر اساس این گزارش درحال حاضر ۵۵ هزار نفر مرد و ۵۷ هزار زن در استان که دهه سوم سنشان را پشت سر گذاشته اند، مجرد هستند.
نتایج سرشماری نفوس و مسکن مازندران که آخرین بار در سال ۹۵ انجام شد، جمعیت استان شامل یک میلیون و ۶۵۳ هزار مرد و یک میلیون و ۶۲۹ هزار زن بود.
همچنین حدود ۵۵ درصد جمعیت مازندران در مناطق شهری و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.