پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه بزرگ پتروشیمی مازندران در سه فاز احداث می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشبنه در جلسه احداث شرکت پتروشیمی در بندرامیرآباد با اشاره به اینکه پیگیری احداث پتروشیمی در بندرآمیراباد از حدود یکسال گذشته شروع شده، گفت: بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور با دارا بودن ۵۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری در این منطقه، این ظرفیت را برای احداث یک پروژه بزرگ داراست.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت اولیه وزارت نفت برای احداث این واحد مهم تولیدی اخذ شده است و در این جلسه نحوه اجرای این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای این پروژه باید با افق ۲۰ ساله پیش‌بینی شود تا در تا در طرح‌های توسعه این پروژه مشکلی پیش نیاید.

حسین‌زادگان با بیان اینکه در فاز اول ۱۲۰ هزار تن تولید پروپیلن این‌طرح خواهد بود، افزود: مواد اولیه مورد نیاز برای پروژه این مهم گاز و آب می‌باشد که در این منطقه در دسترس است.

وی با تاکید براینکه در این جلسه باید نحوه اجرا و زمانبندی مشخص شود، یادآور شد: در ابتدای کار شرکت ملی پتروشیمی مجری طرح است و با چند سرمایه گذار بخش خصوصی نیز مذاکراتی صورت گرفته است تا به صورت مشارکتی این طرح اجرایی شود.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد تا دریافت مجوز از شورای اقتصادی کشور با همکاری استانداری بر عهده شرکت ملی پتروشیمی باشد و مسائل فنی پروژه با معرفی نماینده شرکت ملی پتروشیمی در استان پیگیری خواهد شد.

استاندار مازندران تأمین زمین، آب، برق و گاز طبیعی را از نیازهای اولیه اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: بندر امیرآباد از زیرساخت‌های خوبی در این خصوص برخوردار است و براساس اعلام شرکت ملی پتروشیمی احداث این پروژه در چهارسال با حجم سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیون دلار زمان می‌خواهد.

کد خبر 4977901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.