پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت کامل حقوق و مطالبات جنگل‌بانان تا فروردین ۹۹

0

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود :  در سال های گذشته نیز تلاش های متعددی برای پرداخت مطالبات حافظان جنگل صورت گرفت که موفق نبوده است ولی با برنامه ریزی سازمان جنگل ها و همکاری سازمان برنامه و بودجه تا پایان فروردین حقوق تمامی نیروهای حفاظتی جنگل را که در طرح ها با آنها قرارداد داریم و داشتیم پرداخت خواهیم کرد.

وی مطالبات معوقه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این مبلغ هم مربوط به سال جاری و هم سال های گذشته است.

شهبازی اظهار داشت : البته بخش از مطالبات تا کنون پرداخت شده و بخشی دیگر از اعتبارت حقوق جنگل بانان در حساب سازمان جنگل ها قرار دارد و در حال پرداخت است .

وی مهمترین مساله در پرداخت مطالبات جنگل بانان را شناسایی کامل نیروها عنوان کرد و توضیح داد : اینکه نیروهای قراردادی در کجا و چگونه در حال فعالیت و حراست از جنگل هستند مهم خواهد بود و ما اطلاعات و گزارشاتی از فقدان حضور یگان های حفاظتی در جنگل داریم که باید شناسایی شوند.

شهبازی تاکید کرد : البته ما به دنبال اخراج نیروها نیستیم و هدف ما ماندگاری نیروهای حفاظتی جنگل ها در شرکت ها است .

خروج پنج هزار خانوار از جنگل

سرپرست سازمان جنگل ها همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ۷۴ هزار خانوار جنگل نشین در کشور وجود دارد ، گفت : برنامه اولیه ما خروج ۱۰ هزار خانوار از جنگل با توانمند سازی بود.

شهبازی با بیان اینکه برخی خروج از جنگل را با اخراج از جنگل اشتباه گرفته اند و تبلیغ کرده اند ، افزود : هدف ما هدایت داوطلبانه ساکنان بومی جنگل ها با فراهم کردن شرایط زندگی در خارج از جنگل است و تاکنون نیز حدود پنج هزار و ۵۰۰ خانوار در مناطق پر آسیب جنگل های کشور ساماندهی و خارج شدند.

وی گفت : هدف ما خالی کردن کل جنگل از ساکنین بومی آن نیست و هیچگاه این روش برای ما پذیرفته شده نبوده است.

سرپرست سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری دیروز پنجشنبه مهمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ساری بود ، نشستی که در آن در باره طرح تنفس جنگل هم اندیشی شد.

خبرنگار ایرنا در حاشیه این نشست با شهبازی مصاحبه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.