پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پذیرش ۱۲ دانش آموز مازندرانی در مرحله نهایی المپیادهای علمی

0

علیرضا سعدی‌پور که برای تجلیل از علیرضا چلابیان نفر دوم کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی درمنزل این دانش آموز درشهرستان آمل حاضر شده بود، درحاشیه این دیدار به خبرنگار مهر گفت: بر اساس اعلام مرکز استعدادهای درخشان کشور، ۱۲ نفر از دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان مازندران در مرحله نهایی آزمون المپیاد علمی پذیرفته شدند.

وی با اشاره به این نکته که این دانش آموزان باید برای کسب مدال با شمار زیادی از منتخبان دیگر استان‌های کشور به رقابت بپردازند افزود: وزارت آموزش و پرورش جهت آمادگی بیشتر این پذیرفته شدگان، کلاس‌های آمادگی برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد، که از میان ۱۲ دانش آموز مازندرانی انتظار می‌رود که حداقل نیمی ازآنها درترکیب نهایی تیم ملی دانش آموزی ایران به المپیادهای جهانی نیز اعزام شوند.

صعود قابل توجه مازندران در ارزیابی کنکور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به صعود قابل توجه این استان در رتبه بندی استان‌ها در ارزیابی اولیه کنکور سراسری سال ۹۹ اشاره کرد وادامه داد، با توجه به درخشش ۳ دانش آموز استان به ترتیب با کسب رتبه‌های دوم درگروه علوم انسانی از شهرستان آمل، رتبه ششم گروه آزمایش ریاضی فیزیک از ساری و رتبه دهم رشته علوم تجربی توسط دانش آموز مازندرانی باعث شد تا نسبت به دوره گذشته عملکرد مازندران رو به رشد باشد.

سعدی پور گفت، که خوشبختانه مازندران درکنکور سراسری امسال دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی از نظر تعداد قبولی دروضعیت بهتری قرار دارد وباید منتظر اعلام نهایی وتفکیک رتبه بندی استان‌ها بود.

کد خبر 5029907
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.