پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پخش ۶۰۰ تن نمک برای باز نگه داشتن جاده کندوان

0

مهدی صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از زمان بارش برف در منطقه تاکنون به طور مداوم برف روبی در این جاده انجام می شود تا خللی برای تردد مسافران ایجاد نشود.

وی با اعلام این که ارتفاع برف در جاده کندوان از ساعت پایانی شب گذشته تا ۱۳ امروز به یک متر رسید ، توضیح داد : برای باز نگه داشتن جاده در این مدت ۱۷ دستگاه ماشین برف روبی و نمک پاشی راهداری به صورت مستمر فعالیت داشته اند.

وی افزود : در فاصله کندوان تا شهر مرزن آباد به طول ۵۰ کیلومتر به میزان ۶۰۰ تن نمک پاشی انجام شد و در حال حاضر تردد در مسیر کندوان رفت و برگشت به صورت عادی در حال انجام است. 

صفایی با اشاره باز بودن محور کلاردشت به عباس آباد هم گفت :‌  برای باز نگه داشتن محور و  مرزن آباد به کلادرشت هم حدود یکصد تن نمک پاشی در کنار برف روبی مستمر انجام شده است.

وی افزود : این عملیات با مشارکت ۲۰ نیروی راهداری به همراه ماشین و تجهیزات کامل برف روبی و نمک پاشی شامل چهار دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر ، پنج دستگاه خودروی نمک پاش به همراه سه دستگاه خودروی سبک انجام شد.

این مسئول گفت : عملیات برف روبی و نمک پاشی در مسیر ۲۰ کیلومتری شهر مرزن آباد تا کلاردشت و همچنین به طول ۱۲ کیلومتر از حوزه استحفاظی کلاردشت تا عباس آباد صورت گرفت.

وی افزود : در حال حاضر چندین اکیپ راهداری مشغول برف روبی راه های روستایی دلیر، ناتر و سایر روستاهای کلاردشت هستند.

صفایی از رانندگان خواست به هنگام سفر تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ، لباس گرم و غذای کافی را به همراه داشته و به توصیه های پلیس و راهداری توجه کنند.

پیش بینی دمای ۱۰ درجه زیر صفر 

مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را صاف اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر دمای هوا در این منطقه چهار درجه سانتی گراد زیر صفر است که امشب به ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد رسید.

کرمعلی اسدی افزود: فردا هوا این محور صاف خواهد بود و درجه حرارت نیز حداکثر سه درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد بود.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس – کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.