پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پای اسب‌های تعزیه به کمک‌مؤمنانه باز شد/ توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای رانشی+ تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، کمک مؤمنانه شهرستان سوادکوه با وجود ۲ هزار و ۳۵۶ نفر در جامعه هدف و به ارزش ریالی ۳۴۰ هزار تومانی هر بسته آغاز شد.

هزاران بسته معیشتی در شهرستان سوادکوه با هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی سوادکوه تهیه و توزیع شد.

دورترین روستا‌های شهرستان سوادکوه هم از کمک مؤمنانه بهره‌مند شدند و کمک‌رسانی به آنان با تلاش مضاعف بسیجیان، دهیاران، شورا‌ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی اجرایی شد.

وقتی کمک‌های مومنانه مردم برای همنوعان‌شان جمع‌آوری شد و مردم سخاوتمندی خود را به نمایش گذاشتند باید راهی برای اهدای این کمک‌ها حتی در مناطق رانشی در نظر گرفت این بود که پای اسب تعزیه‌های سوادکوه  نیز برای حمل این کمک‌ها در مناطقی که جاده براثر رانش از بین رفت باز شد.

عکس قدیمی/ذوالجناح در ماه محرم

عکس قدیمی/ذوالجناح در ماه محرم

 

در برخی مناطق شاهد فعالیت ویژه‌ای هستیم که وضعیت جاده دسترسی به روستا‌هایی که با تخریب جاده دسترسی در هفته‌های اخیر مواجه شدند از مواردی است که برای اجرایی‌شدن آن فعالیت‌های خاصی انجام شد که در روستا‌ی آریم به دلیل رانش جاده دسترسی امکان انتقال سبد معیشتی در درب منازل به اهالی آن که بیشترشان با کهولت سن روبرو بودند، نشد و استفاده از اسبی که در ایام محرم به عنوان اسب ذوالجناح در تعزیه استفاده می‌شد را برای حمل سبد غذایی استفاده کردند.


 ذوالجناح در کمک مؤمنانه

 /۸۶۰۱۵/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.