پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان عملیات تثبیت زیرگذر تنگه لته محور ساری – کیاسر

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بمحسن محمد نژاد معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران،گفت:عملیات تثبیت ۶۳ متر دیوار زیرگذر تنگه لته محور ساری – کیاسر با صرف اعتباری بیش از ۵ هزار میلیون ریال به اتمام رسید.
او با بیان اینکه بر اثر بارش شدید باران ترانشه بالادست دیواره رمپ ورودی رانش کرده و باعث تخریب دیواره رمپ و انسداد زیر گذر گردید، گفت: از این رو این اداره کل عملیات احداث و تثبیت دیوار جدید به ارتفاع ۵/۴ از روی پی با تعبیه لوله باربکان و اجرای درناژ پشت دیوار را در دستور کار قرار داد.
او در خصوص دیگر اقدامات ایمن سازی زیرگذر توسط این اداره، افزود: به منظور جذب و هدایت آب‌های سطحی، چاه جذبی به قطر یک متر و عمق ۶/۵متر احداث شد.
محمد نژاد گفت: در بالادست ترانشه نیز در جاده جنگلی نسبت به احداث آبرو برای جمع آوری آب‌های ورودی از جنگل بالادست به قطر ۰/۸ متر و طول ۱۳ متر اقدام شده است.
معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به مزیت‌های احداث و اجرای زیرگذر تنگه لته اشاره و افزود: به دلیل تردد پرشمار در محور ساری – تاکام -کیاسر و همچنین دسترسی ایمن به روستا‌های تنگه لته و سنگتراشان و جایگاه پمپ گاز در این محدوده و حذف بریدگی‌های غیرمجاز احداث زیرگذر مذکور در دستور کار قرار گرفت.

او از جابجایی تاسیسات آب، برق، گاز به عنوان یکی از موانع اصلی در اجرای پروژه برشمرد و گفت: مشخصات اجرایی زیرگذر تنگه لته از نوع بتن پیش ساخته باکسی می‌باشد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، افزود امروزه به منظور کاهش تعداد و شدت تصادفات و بالطبع کاهش خسارت‌های وارده طرح حذف نقاط پر حادثه به عنوان بخشی از سیستم مدیریت ایمنی اجراء می‌شود، از این رو اقدامات ایمن سازی و افزایش ظرفیت ایمنی محور‌های تحت پوشش بعنوان اولویت کاری این مجموعه قرار گرفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.