پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان انزوای ساکنان خیابان ۲۲ بهمن ساری از پازل ترافیکی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، پروژه میان‌گذر شهید آملی به طول ۷۰۰ متر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی زیر بار ترافیک رفت و از این طریق بلوار امام روح‌الله (ره) و بلوار پاسداران ساری به یکدیگر متصل شده اند.

انزوای ترافیکی این منطقه پس از آن که پروژه کمربندی شمالی ساری پس از سال‌های طولانی به بهره‌برداری رسید و خیابان ۲۲ بهمن نرا به دو قسمت تقسیم کرد، نمود یافت و باعث گله مندی و انتقاد ساکنان منطقه شده بود.شهروندان ساکن در این منطقه علاوه بر ناامن شدن تردد، از وضعیت انزوا و از دست رفتن رونق کسب و کارشان شاکی بودند.

کمربندی شمالی ساری که همچنان به صورت نیمه تمام در حال بهره برداری است، با گذر از میانه خیابان ۲۲ بهمن، سه راه جویبار را به بزرگراه ساری – قائمشهر وصل می کند.

ابتدا قرار بود مشکل ساکنان منطقه با ساخت پل روگذر رفع شود، اما به دلیل هزینه بالای طرح، زیرگذری نه چندان درخور و مهندسی ساخت، احداث شد و مردم کوی ۲۲ بهمن همواره در طول سالیان اخیر نسبت به این وضعیت گلایه داشتند. 

میان‌گذر شهید آملی اکنون رونق دوباره به خیابان ۲۲ بهمن داده و این منطقه را به محل ترانزیت خودروهای عبوری از خیابان اصلی منتهی به مرکز شهر که بلوار پاسداران است به کمربندی امام روح‌الله (ره) تبدیل کرده است. 

بزرگراه قائمشهر به ساری از پرترددترین جاده‌های کشور است و اکنون مسافران می‌توانند با استفاده از این میان‌گذر، درگیر ترافیک ورودی شهر نشده و به کمربندی شمالی هدایت شوند. 

این میان‌گذر راه خروجی برای عبور از ترافیک حد فاصل میدان امام خمینی (ره) تا ابتدای حوزه استحفاظی شهر ساری محسوب می شود و اتصال بلوار اصلی کمربندی امام روح‌الله (ره) و مسیر درون شهری بلوار پاسداران را برقرار می کند و مسیری شریانی است که مسیر را برای اهالی کوی ۲۲ بهمن ساری هم تسهیل کرده است. 

شهید آملی از جانبازان  قطع نخاع در دفاع مقدس بود که پس از تحمل ۳۰ سال رنج، سال گذشته به یاران شهیدش پیوست. از شهید آملی یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

رییس شورای شهر ساری در مراسم افتتاح پروژه میان‌گذر شهید حسین آملی گفت: از کمیته نامگذاری و شورای شهر ساری برای نامگذاری این خیابان تشکر می‌کنم و  این نوع نامگذاری‌ها به شیوه‌ای ادامه راه شهدا است و می‌توانیم با خدمتگزاری به مردم و این نامگذاری‌ها بخشی از رشادت‌های شهدا را پاس بداریم.

مسعود مدینه افزود: این پروژه به طول ۷۰۰ متر برای رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد، در دوره پنجم شورا کلنگ‌زنی و در مدت کمتر از یک سال بازگشایی شد. 
وی گفت: پروژه میان‌گذر شهید آملی با اعتبار ۴.۵ میلیارد  تومانی در حوزه عمرانی و  ۱.۵ میلیارد تومانی در بخش تملکات اجرایی شد.

پایان بازسازی مسجد جامع ساری 

رییس شورای اسلامی شهر ساری همچنین گفت: تلاش ما بر این بود با تغییر مدیریت شهری، وقفه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود و پس از این پروژه که به دستان خانواده شهید آملی افتتاح شد، در چند روز آینده پروژه بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری به بهره‌برداری می‌رسد که در آتش‌سوزی سال گذشته دچار خسارت شد.

مسجد جامع ساری که دارای هویت تاریخی است تیر ماه سال گذشته دچار آتش سوزی شد و یک ماه بعد هم در چرخه آواربرداری و بازسازی قرار گرفت.

این مسجد در بافت مرکزی شهر ساری واقع است و مهم ترین پایگاه دینی این شهر محسوب می شود.

مدینه افزود: پارک بانوان ساری هم بزودی و در مدت کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار توجه به پروژه‌های عمرانی، نگاه ویژه به مسائل فرهنگی دارد، اظهار داشت: پارک موزه دفاع مقدس با محوریت مجموعه شهرداری و شورای شهر ساری تا پایان سال ۹۹ به عنوان مرکز فرهنگی و بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس در کشور افتتاح می‌شود.

مدینه با اشاره به اینکه از دستگاه‌های دولتی و نظارتی تقاضا دارم در زمینه اشتغال جوانان، گام بردارند، گفت: مدیریت شهری در این زمینه اقداماتی انجام داده و اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم و انتظار داریم در این زمینه ما را یاری کنند.

پروژه‌های خیابان شهری تامین اعتبار می‌شود

فرماندار ساری هم در این مراسم گفت: امروز مدیون ایثارگری‌های افرادی مانند شهید آملی هستیم و باید قدردان این فداکاری‌ها باشیم تا انقلاب ما حفظ شود.

عباسعلی رضایی افزود: امیدواریم پروژه‌هایی که به مردم وعده داده شده بزودی به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: از اعضای شورای شهر و شهردار ساری تقاضا دارم تضارب آرا در مسیر وحدت باشد و جایگاه مرکز استان، ارتقا یابد.

فرماندار ساری گفت: در بحث بازآفرینی شهری و حاشیه شهر، اعتبارات خوبی داریم که می‌توانیم به مدیریت شهری کمک کند و هر پروژه‌ای در این مناطق، تعریف شود تامین اعتبار می‌کنیم.

۹۹۲۷/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.