پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایانی بر بهانه های اعتباری نیروگاه طلسم شده؟

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: همواره یک پای بازدید وزیران و مسئولان کشوری از مازندران در دهه اخیر، پروژه زباله سوز ساری بوده، نیروگاهی که همه بر اهمیت آن تاکید دارند و هر بار وعده تامین اعتبار آن داده می شود.

از 12 سال پیش که دولت وقت تصمیم جدی برای حل معضل زباله داشت تا به امروز که حل بحران پسماند برای دولت فعلی یک اولویت است، معضل زباله در مازندران به ویژه در مرکز استان آن، همچنان با قدرت پابرجاست!

یازده سال از کلنگ زنی آقای محمدی زاده رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به مازندران بابت ساخت 3 نیروگاه زباله سوز در ساری، نوشهر و بابل می گذرد، طرح هایی که قرار بود حداکثر تا 10 ماه به بهره برداری برسند.

شاید 10 تا از آن 10 ماه ها گذشت تا نوشهر و تنکابن توانستند اعتبارات لازم را برای حل معضل پسماند خود بگیرند اما ساری که همزمان با نوشهر برای ساخت زباله سوز آغاز بکار کرده بود (ظاهرا به 10 ماه های بیشتری نیاز دارد) به عنوان مرکز استان نتوانست، حداقل به اندازه نوشهر پروژه را پیش ببرد!

از قرار معلوم، نیروگاه نوشهر در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد (البته به صورت آزمایشی) اما نیروگاه ساری در طول این 10- 15 سال فقط 50 درصد و به قولی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حدودا یک ماه قبل بود شهردار ساری به همراه نمایندگان مرکز استان در بهارستان، پیرامون نیروگاه زباله سوز ساری با جمالی‌نژاد معاون عمران وزیر کشور و صلاحی معاون او دیدار و گفتگو کردند.  در این دیدار معاون عمران وزیر کشور گفت: «برای فرآیند تکمیلی پروژه زباله سوز مرکز مازندران در خطه شمال، اعتبارات لازم تامین می شود».

هنوز حواشی مثبت و منفی دیدار فوق فروکش نکرده بود که نوبخت معاون رئیس جمهور به مازندران سفر کرد و همانطور که قابل پیش بینی بود از نیروگاه زباله سوز 450 تتی ساری نیز بازدید کرد.

به گزارش تیرنگ در این بازدید، حسین زادگان استاندار مازندران، بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، معاون رئیس جمهور را همراهی می کردند.

معاون رییس جمهور در این بازدید، قول داد اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه تامین شود. نوبخت گفت: « پروژه نیروگاه زباله سوز ساری طی یکسال اخیر روند رو به رشد گرفته و مرکز استان را در آینده ای نزدیک از چالش بزرگ زباله دور خواهد کرد».

شهردار ساری نیز در این بازدید با حیاتی خواندن این پروژه برای مرکز استان گفت: «قولی که امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار این پروژه دادند نوید خوبی برای شهروندان ساری است که بعد از سال ها مشکل زباله این شهر و شهرهای اطراف مرتفع شود.

عباس رجبی گفت: پروژه زباله سوز ساری نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح است و چنانچه این اعتبار اختصاص یابد می‌توانیم تا پایان سال از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

استاندار مازندران در این بازدید بر اهمیت این پروژه تاکید و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه راه برون‌رفت از معضل پسماند در مرکز استان است.

حال که آقای نوبخت قول تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل این پروژه را داده، باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان مربوطه در مازندران، پیرامون بهره برداری زباله سوز ساری چه خواهد بود.

امیدواریم اختصاص اعتبار مربوطه توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عملی شود و این پایانی باشد بر بهانه های اعتباری و وعده های عمل نشده ی هرساله ی مسئولان استانی و مدیریت شهری، تا این بار به زودی شاهد افتتاح این نیروگاه زباله سوز باشیم./تیرنگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.