پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخگویی به سوالات نسل جدید اولویت برنامه‌های دهه فجرباشد

0

احمد حسین زادگان روز شنبه در کمیته دهه فجر استان با اشاره به اینکه برنامه های سنتی دهه فجر به دلیل اهمیت ارزشی باید حفظ شود، اظهار داشت: بعد از چهل سال با تغییر شرایط سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه، ضروری است که برنامه های ما برای دهه پیروزی انقلاب نیز تغییر یابد.

وی کاربرد لفظ کهنگی برای برنامه های سنتی دهه پیروزی انقلاب را نپذیرفت و گفت: برخی از این برنامه ها با هویت انقلاب گره خورده است که با وجود تکراری بودن آنها باید حفظ شوند.

استاندار مازندران گفت: برنامه‌های دهه فجر و هر برنامه ای که با نظام انقلاب اسلامی ارتباط دارد باید با اولویت تبیین رخدادها و شرایط کشور در گذشته و حال برای نسل جدید انجام شود.

حسین‌زادگان افزود: جدا از مطالب درسی که تاکنون به نسل جدید منتقل شده است، شبهاتی و سوالاتی برای آنها مطرح است که باید از سوی ما و اصحاب رسانه پاسخ داده شود زیرا آنها کسانی هستند که باید انقلاب را به دستان آنها بسپاریم.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال کاهش نیروهای انقلاب هستند، ادامه داد: در اتفاقات اخیر که کام کشور را تلخ کرد، دشمنان انقلاب و نظام با استفاده از رسانه‌های خارجی و معاند شبهاتی برای نسل جدید کشور ایجاد کرده اند وسعی داشتند این نسل را نسبت به دستاوردهای عظیم انقلاب در زمینه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، علمی، ورزشی و ارزشی در چهل سال اخیر ناامید کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر تبیین دستاورهای انقلاب همراه با همه کاستی ها و آسیب ها ، افزود: باید با نسل جدید از در صداقت وارد شویم تا بی اعتمادی ایجاد شده توسط دشمنان را بازگردانیم.

دهه فجر غیر دولتی

حسین زادگان همچنین بر برگزاری دهه فجر با کمک مردم تاکید کرد و گفت: باید برنامه ها را از حالت دولتی و دستورالعملی خارج کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دسترسی و فرصت های خوبی برای تبیین مسائل برای نسل جدید داریم، افزود: یکی از راهکار بازگرداندن امید عمومی این است که با مردمی کردن برنامه ها و استفاده از ظرفیت مردم نهاد در تاثیرگذاری عمیق تر برنامه ها موفق باشیم.

استاندار مازندران گفت: مردمی تر شدن برنامه های دهه فجر به حضور حداکثری مردم در صحنه نیز کمک خواهد کرد.

دهه فجر مفرح

حسین زادگان اظهار داشت: برغم اینکه در ایام اخیر خبرهای خوب و بد زیادی را شنیده ایم، اما خبرهای بد توانستند حال مردم را ناخوش کنند.

وی بر لزوم استفاده از برنامه های مفرح برای ایجاد نشاط در سطح جامعه برای دهه فجر پیش رو تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان و هنر در این زمینه می تواند بیشترین نقش را ایفا کند.

استاندار مازندران همچنین گفت: جای اجتماع های بزرگ نیز در برنامه ها خالی است که نیاز است اجتماعات مختلف در سطح استان و شهرستان ها برگزار شود.

علاوه بر این مقرر گردید تا روز دوشنبه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی هماهنگی برنامه های دهه فجر اعلام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.