پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی پدر بر روی تاتامی داور پسرش شد! + عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، رشته ورزشی تکواندو از رشته‌هایی است که به‌دلیل جاذبه‌های فنی و نیز‌مدال‌آوری المپیک و جهانی، طرفداران زیادی دارد. نگاهی به گذشته این رشته ورزشی در شهرستان سوادکوه ما را به‌سوی افرادی می‌کشاد که برای این رشته ورزشی تلاش کردند.

* ۵ عضو خانواده در رشته تکواندو

علی‌مردان ادیم متولد ۲ فروردین‌ماه ۱۳۴۸ در سوادکوه است و تحصیلات خود را در روستای ارات‌بن، شهر پل‌سفید، روستای لـله‌بند و شهر قائم‌شهر پیگیری کرد و از دوران راهنمایی وارد رشته تکواندو در ساری شد.

سه روز در هفته و زیرنظر استاد طالبی که اولین و آخرین استاد او بود، تکواندو را آموخت و کمربند دان ۳ و مدرک مربی‌گری و داوری درجه ۳ رشته تکواندو را داراست.

 

 

۲ دختر و ۲ پسر دارد که ابوالفضل و عباس کمربند دان ٢ تکواندو را به کمر دارند و دو دخترش هم درحال حاضر تا کمربند قرمز پیش رفته‌اند که حضور ۵ عضو خانواده در تکواندو، بیانگر خانواده‌ای کاملاً تکواندویی اوست.

 

 

ادیم دارای قهرمانی‌هایی در سطح استان و کشور است و کلاس‌های آموزشی خود را در ۳۰ سال اخیر در باشگاه‌های شهید بهشتی آزادمهر، شهید احمدی، صالح، سپاه و چراغ برق پیگیری کرد و حدود ۵۰۰ شاگرد تکواندوکار تربیت کرد. مسؤولیت‌های ورزشی وی حدود ۱۵ سال رئیس هیأت تکواندوی شهرستان سوادکوه و رئیس هیأت تکواندو کارگران مازندران و داور نمونه استان و حضور در چند دوره لیگ استان مازندران را هم در کارنامه دارد.

* تلاش برای تأثیر موفقیت تکواندو در زندگی

 

 

ادیم تکواندو را رشته‌ای جذاب، شیرین و خاص توصیف کرد و با بیان اینکه هنگامی که شاگردانم در ورزش و زندگی شخصی و شغلی پیشرفت می‌کنند، باعث افتخارم هستند، گفت: هیچ‌گاه در کلاس از عنوان شاگرد استفاده نمی‌کنم، با هم تمرین می‌کنیم و به چشم شاگرد و استاد آنها را نگاه نمی‌کنم. حتی برخی از شاگردانم در مناصب کلیدی و حساسی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در تکواندو خاطره تلخی ندارم و اگر هم سختی یا حادثه‌ای رخ داد با تلاش و پشتکار و همکاری‌ها به خاطرات شیرین تبدیل شد، افزود: اعتماد به نفسی که از ورزش کسب کردم تأثیر زیادی در زندگی شخصی و کاری‌ام داشت.

 

 

وی به خاطره داوری خود برای پسرش اشاره کرد و یادآور شد: «ابوالفضل» برای قهرمانی در استان و اعزام به مسابقات کشوری به مرحله نهایی رسید. طبق قرعه داور وسط شدم که به‌دلیل حضور پسرم در میدان، نمی‌توانستم داور باشم ولی رئیس هیأت داوران گفت می‌خواهیم عدالت استاد ادیم را ببینیم و چون مسابقه نهایی بود فقط یک مسابقه نهایی برای هر وزن برگزار می‌شد و همه سالن ما را نگاه می‌کردند و در آن مسابقات به‌عنوان بهترین داور انتخاب شدم.

 

* تدابیر برای ارتقای تکواندو

 

 

ادیم با بیان اینکه در گذشته توانمندی‌ها عالی بود ولی در امکانات، سالن مناسب و هزینه ضعف وجود داشت، اظهار کرد: لازم است تا تدابیر مناسبی برای ارتقای تکواندو انجام شود، هرچند از تلاش و پیگیری‌های رئیس اداره ورزش و مسؤولان هیأت تکواندوی شهرستان سوادکوه تشکر می‌کنم.

 /۸۶۰۱۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.