پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وظیفه اصلی کمیته امداد ترویج فرهنگ انفاق است/ ساخت ۲ واحد مسکونی برای ایتام مازندران

0

ایسنا/مازندران معاون توسعه مشارکت‌های مردمی مازندران با اشاره به اینکه بعضی از مددجویان کمیته امداد به صورت مستمری و بعضی در قالب تسهیلات اشتغال یا هزینه درمانی حقوق دریافت می‌کنند، گفت: یکی از وظایف اصلی کمیته امداد ترویج فرهنگ انفاق است به همین منظور ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در استان دایر کردیم که مردم به طور خودجوش کمک‌ها را جمع‌آوری و بین نیازمندان محلات خودشان توزیع می‌کنند.

احمد سعادت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کمیته امداد نهادی است که حدود ۷۰ درصد از منابع دولتی و ۳۰ درصد از منابع مردمی استفاده می‌کند و این میزان بسته به درآمد هر شهرستان متفاوت است، اظهار کرد: در مازندران حدود ۴۵۰ هزار صندوق صدقات وجود دارد که یکی از منابع درآمدی کمیته امداد، وجود همین صندوق‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های تامین منابع این نهاد وجود ۳۰ هزار نفر از حامیان طرح اکرام است که این افراد به طور میانگین در هر ۶ ماه حدود ۲۷۰ هزار تومان به هر ایتام کمک می‌کنند.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی مازندران با اشاره به اینکه سومین منبع درآمد کمیته امداد زکوات است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای زکات در این استان در کمیته امداد راه‌اندازی شده است و رییس آن نماینده ولی فقیه دراستان، قائم مقام این شورا استاندار و مدیرکل کمیته امداد دبیر آن هستند.

سعادت با بیان اینکه طرح‌های “مبتنی بر نیاز” چهارمین منبع درآمد کمیته امداد محسوب می‌شود، گفت: جشن نیکوکاری، عاطفه‌ها و کمک‌های مردمی در مواقع سیل یا زلزله که بین مددجویان تحت پوشش توزیع می‌شود بخشی از این طرح است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مختص مازندران که توسط کمیته امداد درحال اجرا است، “دوشنبه‌های پرمهر” و “امواجی از بهشت” نام دارند، افزود: سن خیرین استان در حال بالا رفتن است به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش از آبان ۹۷ در راستای ترویج فرهنگ انفاق طرح دوشنبه‌های پرمهر را شروع کردیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی مازندران ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان در روزهای دوشنبه برای سلامتی خودشان و خانواده‌شان صدقه می‌دهند که این امر هم آموزش نیکوکاری به آن‌ها است وهم این دانش‌آموزان در آینده جایگزین خیرین امروز خواهند شد.

۲ واحد مسکونی برای ایتام دانش‌آموزی ساخته شد

سعادت با بیان اینکه در طول سال تحصیلی گذشته هزار و ۳۰۰ مدرسه در کل استان مشارکت کردند که با جمع‌آوری این مبلغ ۲ واحد مسکونی برای ایتام دانش‌آموزی ساخته شد و قصد داریم این طرح را تا پایان سال تحصیلی امسال به ۴ هزار مدرسه برسانیم، گفت: دومین طرح با نام “امواجی از بهشت” توسط خیران، ایتام و با نام شهدا آغاز شده است و طی دو ماه گذشته ۱۲۰ خانواده شهید و ۳۲۰ خیر وارد این طرح شدند.

وی تصریح کرد: در این طرح خیران هر یتیمی را برای حمایت و کمک با نام و نیت شهیدی انتخاب می‌کنند، همچنین ۴ نهاد بنیاد شهید، بنیاد حفظ و آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی مازندران یادآور شد: قصد داریم تا پایان سال آینده به تعداد ده هزار و ۴۰۰ شهید مازندران خیر به این مجموعه اضافه شوند تا حامی ایتام باشند.

سعادت از اجرای طرح “اموات” در آینده خبر داد و گفت: در این امر مردم می‌توانند به نیت اموات خود حامی ایتام شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.