پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت کرونایی مازندران هشدار دهنده است/ابتلای ۱۹ مادر باردار

0

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز مراقبتی مازندران در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی یک هفته اجرای روند ابتلاء به بیماری کرونا و شمار افراد بستری شده ناشی از ابتلاء به این بیماری روند صعودی داشته است، افزود: خوشبختانه هنوز به شرایط اسفند و فروردین در استان مازندران برنگشتیم.

وی ادامه داد: وضعیت قرمز موجود در مازندران در برخی شهرستان‌های استان نظیر آمل و بهشهر هشدار دهنده و ناشی از تغییر رفتار مردم و جابجایی‌های ناگزیر برای تأمین معیشت است.

وی یادآور شد: عدم استفاده از ماسک با توجه به شرایط شرجی استان، برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم از جمله دلایل روند روبه رشد ابتلاء بیماری بوده است.

حریرچی با اشاره به ابتلای ۱۹ مادر باردار به بیماری کرونا دراستان مازندران تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر این مادران در یک یا چند مورد جشن عروسی شرکت داشتند که این مسئله در روند ابتلاء تأثیرگذار است و افزایش سفرها در استان نیز بر روند بیماری افزوده است.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر برای شهرهای قرمز دسته‌های فعالیت ۳ و ۴ نظیر برگزاری فعالیت تالارها، مساجد و مصلی را ممنوع و تعطیل کردیم و از مردم نیز درخواست می‌کنیم از سفر به مازندران خودداری کنند زیرا وضعیت استان مطلوب نیست و سفر به استان می‌تواند درگیری استان را بیشتر کند و خود مسافران نیز درگیر شوند.

وی با اظهار اینکه ظرفیت‌های بیمارستانی در مازندران متناسب با نیازهای موجود استان نیست از مردم خواست تا سفر به استان را محدود کنند.

حریرچی درباره محدود و تعطیل شدن طرح دریا در استان گفت: باید به مسئله غرق شدگی در استان توجه کرد و این مسئله را مد نظر قرار داد تا افراد از شنا در خارج از طرح خودداری کنند.

وی با بیان اینکه فاصله شهری مازندران کم است، افزود: در جلسه ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی برای مدیریت و مهار بیماری گرفته می‌شود.

کد خبر 4969361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.