پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورودی کلاس اولی‌ها ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت

0

مرتضی شکوهی روز چهارشنبه در نشست علمی و فناوری دانش آموزان مقاطع ابتدایی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: برای سال تحصیلی پیش رو یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی تحصیل خود را آغاز می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از جمله اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش آن است که دانش آموزان از مقطع دوم ابتدایی به بعد آن چیزی را که در کلاس می‌آموزند آن را با واقعیت‌های زندگی مرتبط کنند.

شکوهی گفت: دانش آموزان ابتدایی باید به کمک معلمان آن چیزی که ذهن آنان را مشغول کرده به صورت علمی و عملی خلق کنند و بدنبال آن هستیم تا با این مدل دانش آموزان روحیه پژوهشی، علمی و خلاقانه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان ما باید در طرح‌های ساخت و تولید از یک سو و همچنین آزمایش‌های مختلف، مهارت و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند و آن چیزی که مهمتر از یافته های دانش آموزان است قرار گرفتن در مسیر پژوهش‌های علمی و آزمایشگاهی است که در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزانی که ابتکارهای خوبی داشته باشند از طریق استان ها به وزارت خانه معرفی می شوند و هر ساله در جشنواره ای تحت عنوان جابر بن حیان از ۲۰۰ دانش آموز برتر تجلیل خواهد شد.

هشت میلیون دانش آموز در مقاطع ابتدایی در کشور مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد بیش از سه میلیون نفر در طرح‌های علمی و فناوری با طرح‌های خلاقانه مشغول به فعالیت می باشند.

در نشست علمی و فناوری دانش آموزان مقاطع ابتدایی که امروز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد از ۹۰ دانش آموز مقاطع ابتدایی استان مازندران که اقدام به طرح‌های خلاقانه کرده بودند، تجلیل شد.

استان مازندران دارای ۲۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۴۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.