پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورزش عامل غرور ملی و هویت است

0

ایسنا/مازندران رییس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش می‌تواند عامل غرور ملی و هویت شود و برای تقویت عرصه فرهنگی آن نیازمند دمیدن روح، اخلاق و منش پهلوانی به ورزش هستیم.

سید رضا صالحی امیری در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه ورزش امری مهم در نهاد اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود که مردم با آن احساس نشاط می‌کنند، اظهار کرد: این استان در عرصه‌های آسیایی، جهانی و المپیکی ورزش همیشه می‌درخشد و بدون مازندران ورزش ایران ابتر است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در مازندران ایجاد شده است و مازندران همانند نگینی در سطح ورزش کشور است.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نمایندگان مازندران با درخواست افزایش سرانه و بودجه ورزشی استان می‌توانند مازندران را در این عرصه در المپیک حمایت کنند.

۸۵  پروژه ورزشی نیمه‌کاره در مازندران وجود دارد

حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: ۸۵ پروژه ورزشی نیمه کاره در استان وجود دارد که برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه ورزش مازندران ۱.۲ درصد است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به ۱.۵ متر مربع ارتقاء دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار راه‌اندازی شعبه استانی کمیته ملی المپیک در این استان شد و گفت: مازندران اولین استان ورزش قهرمانی با ۵۲ هیئت ورزشی،۸۰۰ هیئت شهرستانی و ۱۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته که در ۳۲ رشته ورزشی قابلیت ورزش قهرمانی را دارند، محسوب می‌شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه مازندران یکی از استان های المپیکی کشور است، یادآور شد: در المپیک ریو و لندن سهم مازندران ممتاز بود و در المپیک ۲۰۱۶ نیز یک سوم مدال‌ها را ورزشکاران مازندران کسب کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.