پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود حوزه های علمیه از برکات نظام اسلامی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان، وجود حوزه علمیه خواهران را از برکات نظام اسلامی دانست و گفت: این مرکز مهم علمی و دینی مصداق واقعی تجلیل از بانوان است که باید توسعه پیدا کند.

وی با تأکید براین که توسعه کمی حوزه‌های علمیه باید با نقش آفرینی و اثرگذاری مناسب در جامعه همراه باشد، افزود: باید توجه به کیفیت در حوزه‌های علمیه جز و اولویت‌ها باشد.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه سخنان خود، علم را دارای دو نوع بالا دستی و پایین دستی معرفی کرد و گفت: علم بالا دستی علمی انسان ساز، معرفت الله، معرفت به اهل بیت (ع)، اخلاق، معارف دینی، عرفان و معنویت است.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با بیان اینکه علم بالادستی از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اما علم پایین دستی در کنار جایگاه خاصی که دارد ابزار ساز و در خدمت انسان برای ساختن معاش و دنیا است.

وی با تأکید براین که نباید جای علوم بالادستی و پایین دستی در جامعه تغییر پیدا کند، ادامه داد: اگر یک عالم دینی علم را ابزاری برای دنیای خود قرار دهد بسیار کار نادرستی است بلکه باید قدر علوم بالادستی را بدانیم و منطبق با آن عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جامعه باید بر اساس علوم بالادستی ساخته و مدیریت شود، تصریح کرد: علم بالادستی باید ارتقا پیدا کند و انسان‌ها خود را در پرتو این علم بسازند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه باید قدر حوزه‌های علمیه و علوم اهل بیت (ع) را بدانیم و در ترویج و توسعه آن تلاش کنیم، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت مراکز حوزوی در جامعه استفاده شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران با تأکید بر اینکه ارزش انسان و علم او در پرتو تقوا معنا پیدا خواهد کرد، افزود: علم نداشتن خسارت است و تقوا نداشتن خسارت بدتری است و عالم بی تقوا نیز بسیار بدتر خواهد بود.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی به عنوان رئیس حوزه علمیه خواهران مازندران معرفی شد.

کد خبر 4980834
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.