پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند

0

عباسعلی نجفی روز سه شنبه با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بار، بر اساس پیمایش ثبت شده در “بارنامه ها” آنها خواهد بود، افزود: بدون دریافت بارنامه سهمیه سوخت تحویل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: همه رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری باید اسناد حمل وانت‌بار را به‌همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل مازندران گفت: مالکان وانت بارها باید مدارک مورد نیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت بارها و اسناد حمل را به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا نمایندگی شهرستانها ومراکز مجاز صدور کارت هوشمند در  محل سکونت تحویل دهند.

نجفی اظهار داشت که این مدارک شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان (مجوز فعالیت)، بارنامه برای حمل محمولات بوده که باید هر چه سریع تر تحویل یا در صورت اشکال تصحیح شود. 

وی به شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: حداقل سن ۲۳ سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روحی و ارائه گواهی عدم اعتیاد بخشی از این مدارک است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم)، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ۲۰ سال برای وسیله نقلیه از دیگر مدارک مورد نیاز به اخذ کارت هوشمند است.

نجفی همچنین هزینه صدور کارت هوشمند برای راننده و ناوگان مبلغ ۲۰ هزار تومان اعلام کردو  گفت: با اجرای طرح مذکور، کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو وانت توسط ماموران پاسگاه های پلیس راه کنترل می شود. گفتنی است: متقاضیان برای اطلاع از مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند می‌توانند به نشانی http://www.rmto.ir مراجعه کنند.

وی با بیان این که براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل‌ونقل برون شهری کالا، منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های برون‌شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، در دستور کار قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.