پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واحد سورتینگ و بسته‌بندی برنج آمل به بهره‌برداری رسید

0

همچنین با حضور محمود واعظی باجه بانک کشاورزی نیز در مرکز بین المللی تجارت برنج مازندران در آمل افتتاح و آغاز به کار کرد.

استان مازندران ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری دارد و سالانه با تولید یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شالی ۴۳درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه افتتاح این مرکز با اظهار این که برند سازی برنج شمال می تواند با بسته بندی و سورتینگ در داخل کشور و حتی صادرات زبانزد شود، گفت که هزینه تولید برنج در کشور همچنان بالا است که باید کم شود.

محمود واعظی با بیان اینکه واردات برنج تحت کنترل است و باید در حمایت از تولید کنندگان این روند ادامه بیابد، اظهار داشت:  بسته بندی ارزش افزوده برنج شمال را دو چندان می کند و درواقع درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

وی در عین حال به اهمیت تامین برنج با قیمت مناسب و متناسب با قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: اگرچه برنج کیفی شمال باید قیمت بالایی داشته باشد اما اگر برنج کیفی با قیمت مناسب در داخل کشور تولید بیشتری را شاهد باشیم به همان نسبت واردات نیز کنترل بیشتری خواهد شد.

پایانه بین المللی برنج آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است،

فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود ۳۵۰ هزار تن برنج و در فاز نهایی تا ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید ، فروش و صادرات ایجاد می کند.

ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از دیگر اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در مازندران است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.