پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیچ بیماری در قائمشهر به خاطر فرسودگی دستگاه دیالیز فوت نکرد

0

ادعای مرگ ۱۱ بیمار دیالیزی در قائمشهر به خاطر فرسودگی دستگاههای دیالیز را رییس شورای اسلامی این شهر دو روز پیش مطرح کرد که در فضای مجازی و حقیقی با واکنش گسترده مواجه شده بود.

رئیس بیمارستان رازی قائمشهر روز دوشنبه در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: ما طی دو ماه گذشته هیچ بیمار فوتی به خاطر مشکل دیالیز در بیمارستان نداشتیم.

دکتر مظفر شعبانی با اعلام اینکه ۱۳ تخت دیالیز در بیمارستان رازی وجود دارد ، افزود:همچنین در این بیمارستان ۱۸ دستگاه دیالیز سالم وجود دارد که به بیماران خدمت ارائه می دهد، ضمن این که طی ۲ ماه گذشته سه دستگاه دیالیز نو به این بیمارستان اضافه شده است .

وی توضیح داد: در بخش دیالیز بیمارستان رازی ما به ۸۰ بیمار به صورت ثابت و ۱۵ بیمار به صورت شناور در ماه خدمت ارائه می کنیم و تاکنون بیماران ما در این بخش با مشکلی مواجه نبودند.

رئیس بیمارستان ولیعصر قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت: طی ۲ ماه گذشته ، فوت بیماران در بیمارستان ولیعصر ارتباطی با دیالیز نداشته است .

دکتر هاشم هاشم پور افزود: از شهریور تاکنون هفت بیمار دیالیزی که برای خدمات گیری به این بیمارستان می آمدند فوت شدند ولی فوت هیج یک ربطی به دیالیز و دستگاه دیالیز نداشت و علت مرگ عوامل دیگری مانند بیماری قلبی، دیابت و عوامل دیگر بود.

وی توضیح داد: در مجموع بیمارستان ولیعصر یکصد بیمار دیالیزی را به صورت  ثابت و ۲۰ بیمار را به صورت شناور ماهانه زیر پوشش دارد که با ۱۷ تخت بخش دیالیز و ۱۷ دستگاه به آنها خدمات می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.