پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیچ بهانه‌ای در بحث پسماند از مدیران پذیرفته نیست

0

مهدی رازجویان روز چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان مازندران اظهار داشت: در گذشته مشکلات پسماند به بهانه فقدان اعتبارت انجام نمی شد اما اکنون برغم تامین اعتبار از سوی دولت جدیت در مدیریت شهری و روستایی استان دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دیگر بهانه ای برای تعویق طرح های پسماند مورد قبول نیست، افزود: برای آخرین بار از مسئولان پسماند استان خواهش می کنم در امور پسماند جدی عمل کنند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه اخرین باری است که با ادبیات درخواستی با مسئولان شهری و روستایی پسماند صحبت می شود، افزود: از این پس محیط زیست مکلف است که با مسئولان شهری و روستایی که برای اجرای طرح های پسماند بهانه جویی می کنند برابر قانون برخورد کنند.

رازجویان بابیان اینکه استان در بهترین شرایط اعتباری برای مدیریت پسماند قراردارد، تاکید کرد: در صورتی که از سوی محیط زیست برای مدیران شهری و روستایی جهت کم‌کاری در بحث پسماند نزد مراجع قضایی طرح دعوی شود، به هیچ وجه پادرمیانی نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه جلسه حاضر آخرین هشدار به مدیران پسماند شهری و روستایی مازندران است ، افزود: باید برای تحمل و صبر مردم نیز آستانه تحمل در نظر بگیریم ، زیرا مسئله پسماند دیگر از تحمل مردم مازندران خارج شده است.

معاون عمرانی استانداری مازندران تامین اعتبارات پسماند شهری و روستایی مازندران را برای سال جاری مطلوب عنوان کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد ریالی از اعتبارات بازگردانده شود.

رازجویان با بیان اینکه اعتباراتی از سوی سازمان همیاری شهرداری ها برای مسئله پسماند مازندران تعیین شده است ،افزود: هفته آینده لیست شهردارانی که می توانند و شهردارانی که نمی توانند این اعتبار را جذب کنند به صورت کتبی به تهران ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که شهری نتواند این اعتبارت را جذب کند، برای جلوگیری از خروج اعتبار از مازندران به شهر جایگزین تخصیص می یابد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: با وجود اینکه شهرداری ها از مردم شهرهای مازندران عوارض پسماند دریافت می کنند صلاح نیست به مردم پاسخگو نباشند.

ابهام در قرارداد شهرداری ها با شرکت های دانش بنیان

رازجویان با بیان اینکه تمامی شهرهای مازندران از مشکل شیرابه زباله رنج می برند ، افزود: با حمایت معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان بومی مازندران اعلام آمادگی کردند که با شهرداری ها برای تصفیه شیرابه ها قرار داد منعقد کنند.

وی گفت: اما متاسفانه با وجود تسهیلات کم بهره برای شرکت های دانش بنیان هنوز هیچ شهرداری از مازندران با این شرکت ها قرارداد عقد نکرده که جای تعجب دارد.

وی ابهام در این مسئله را قابل پیگیری دانست و افزود: این مسئله بر عملکرد شهرداری ها تاثیر می گذارد.

مسئله پسماند و زباله یکی از مشکلات استان مازندران است که در سالهای اخیر به یک بحران تبدیل شد و حتی حل این مشکل را به سطح ملی کشاند.

روزانه سه هزار تن زباله در مازندران تولید می شود که این میزان در پیک فصول گردشگری به حدود ۶ هزار تن نیز می رسد و تقریبا تمامی ان در مناطق جنگلی و یا زمین های حاصل خیز دپو می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.