پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیئت همدلی| از کاروان موتوری چاووش‌خوانی تا برگزاری روضه‌های خانگی در مقابل درب منازل شهدا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

هیئت همدلی|به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از زمانی‌که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد خبرهایی زیادی شنیدیم که در این میان همدلی و مهربانی بهترین خبری بود که مطمئنا تا ابد در خاطره‌ها ماندگار خواهد بود که در این میان هیأت‌های عزاداری که تصور همه بر این بود مهم‌ترین وظیفه آنان عزاداری بود چراکه در این صورت باید خبری از آنان نبود ولی می‌بینیم که خوش درخشیدند.

 در لابلای اخبار می‌شنویم که هیأت‌های عزاداری هر جا احساس کردند نیاز هست که ورود پیدا کنند با جان و دل پا به میدان گذاشتند و همچنان نیز خدمات ادامه خواهد داشت از سیل گرفته تا زلزله و این روزها هم کرونا

 

در این زمینه مقداد علیپور مسؤول هیات محبان امام جواد (ع) شهرستان بابلسر در این‌باره اظهار کرد: این هیأت در کنار ‌عزاداری‌ها از خدمات اجتماعی غافل نشده و هر جا نیاز باشد ورود پیدا می‌کند از غسل و تدفین اموات کرونایی گرفته تا توزیع بسته‌های مومنانه مهم‌ترین موضوع برای ما اقامه فرهنگ حسیتی و عاشورایی در جامعه است درحالی‌که برخی تصورشان بر این است تنها وظیفه  و تلاش هیأت‌ها توجه صرف به عزاداری است.

 

وی اضافه می‌کند: از همان روزی که بحث کرونا مطرح شد پا به پای مردم بودیم و هر جا نیاز به ورود ما بود دریغ نکردیم؛ با وجود اینکه ترس زیادی از میت دارم ولی از همان روزهای نخست که بحث غسل و تدفین اموات کرونایی بود ورود پیدا کردیم.

مسؤول هیأت محبان امام جواد (ع) شهرستان بابلسر بیان می‌کند: ما گروه ۱۲ نفره بودیم که نخستین گروهی بودیم که در این زمینه پیشگام شدیم و همچنان هم هستیم و خواهیم ماند‌.

در ماه مبارک رمضان تلاش‌مان در رساندن وعده غذای گرم به نیازمندان بود که یک‌هزار و ۱۱۳ پرس غذای گرم را در هر وعده افطار و سحر بین نیازمندان توزیع می‌کردیم.

 

علی‌پور یادآور می‌شود: البته از شست‌وشو و ضدعفونی کردن معابر این شهرستان غافل نشدیم و این موضوع همچنان در دستور کار ما قرار دارد، تمام اقداماتی که تاکنون در این هیات انجام شد را وظیفه خودم دیدم و این روند را همچنان ادامه خواهیم داد و در این مسیر خواهیم ماند‌.

وی خاطرنشان می‌کند: در بحث اقامه مراسم عاشورا نیز تاکید ما بر برگزاری مراسم البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، به رسم هر سال محرم با چاووشی‌خوانی در شهرستان آغاز می‌شد که در این زمینه باتوجه به وضعیت کرونایی کاروان موتوری چاووش‌خوانی محرم  انجام دادیم.

 

همچنین در راستای تقویت روضه‌های خانگی این روزها در کوچه پس کوچه‌های شهر درب منازل شهدا روضه خانگی برپا است و این مراسم نیز همچنان تداوم خواهد داشت؛ روضه‌های خانگی هر روز درب منزل شهدای بابلسر، شهید  مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس برقرار است.

 

مسؤول هیأت محبان امام جواد (ع) شهرستان بابلسر در پایان می‌گوید: همچنین ۶۰۰ بسته کمک مومنانه و هماهنگی ۶ هزار پرس غذای گرم و توزیع رایگان نان در تمام نانوایی‌های شهر از دیگر خدماتی بوده که در روز عید غدیر صورت گرفته ست.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.