پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای مازندران شرجی‌تر می‌شود – ایرنا

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، در روزهای پایانی مردادماه هوایِ مازندران گرم و میانگین دمای هوا بر روی درجه‌های حدود ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتیگراد می چرخد و جدول پیش بینی هواشناسی استان نشان می‌دهد که  این وضعیت دمایی تا پایان این هفته ادامه یابد. 

اما از فردا ، سه شنبه  با شمالی شدن جریان هوا دریای خزر که جریان همراه با رطوبت است انتظار می رود هوا شرجی شود و حدود ۲۰ درصد بر میزان رطوبت هوا در اکثر مناطق این استان افزوده شود. 

البته این شرایط شرجی هوا در تمامی نقاط مازندران یکسان نیست و شهرهای ساحلی بویژه شهرهای ساحلی غرب استان بیشتر در معرض این هوای شرجی قرار دارند. 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوای استان طی روزهای آینده صاف همراه تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد است . 

سعید غلامپور افزود: این شرایط جوی تاثیری بر افزایش دمای هوای مازندران نخواهد داشت به طوریکه بیشینه دمای امروز ساری ، مرکز مازندران ۳۳ درجه سانتی گراد است برای فردا و با استقرار جریان شمالی حدود ۲ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته شرایط جوی فردا و پس فردا با تفاوت های همراه است چرا که با استقرار جریان شمالی، هوای استان شرجی‌تر خواهد شد. 

کارشناس هواشناسی مازندران میانگین رطوبت امروز ساری، مرکز مازندران را ۵۲ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم طی ۲ روز آینده به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد : مناطق ساحلی مازندران پیشتر تحت تاثیر جریان رطوبتی شمالی قرار می‌گیرند و رطوبت در شهرهای ساحلی همچون بابلسر ، نوشهر و رامسر به ۷۰ درصد خواهد رسید. 

 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز امروز گزارش داد که ترافیک در جاده های منتهی به شهرهای ساحلی و  مناطق غربی این استان سنگین و پرحجم است و این گزارش ها نشان می دهد که تعداد بیشتری از مسافران و گردشگران قصد دارند که تعطیلی عید غدیر خود را در این مناطق بگذرانند.

غلامپور همچنین به کشاورزان توصیه کرد که با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای برداشت برنج اقدام بکنند. 

آرامش دریای خزر

وی همچنین در خصوص وضعیت دریای خزر طی روزهای آینده گفت : برای سه روز پیش رو دریا با موج کوتاه همراه است به طوریکه ارتفاع موج  تا نیم متر خواهد رسید . 

غلامپور افزود : با توجه به این شرایط مسافران می توانند در محدوده طرح دریا شنا بکنند. 

ساری ، مرکز استان مازندران امروز دوشنبه هوای صاف تا نیمه ابری دارد و کمینه و بیشینه دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتی گراد برای این شهر پیش بینی شده است .

۲۰۹۶/۱۸۹۹

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.