پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای سرد تا پایان هفته آینده در مازندران ماندگار است

0

بر اساس این اخطاریه، با نفود این سامانه، مردم مازندران و مسافران شاهد بارش شدید باران در مناطق جلگه ای، برف در ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باید نسبتا شدید صبحگاهی خواهند بود.

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها هشدار داد و اعلام کرد که مه آلود شدن هوا همراه با بارش برف در ارتفاعات سبب کاهش دید ، ریزش احتمالی سنگ و رانش زمین و لغزندگی جاده در مناطق کوهستانی خواهد شد.

بر اساس اخطاریه هواشناسی همچنین وزش باد نسبتا شدید در این مدت سبب طوفانی شدن دریای خزر خواهد شد.

جدول پیش بینی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که در این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵متر بر ثانیه (۵۴  کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۱۸ متر بر ثانیه (۶۵  کیلومتر بر ساعت)  خواهد رسید.

همچنین دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هم که امروز ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر بود فردا جمعه و روز شنبه به ۱۲ درجه خواهد کاهش می یابد.

دمای هوای مناطق کوهستانی مازندران هم در این مدت در سردترین زمان به زیر صفر می رسد. سردترین شب ها را هم بر اساس پیش بینی هواشناسی ساکنان منطقه کوهستانی ”  بلده ” در شهرستان نور تجربه خواهد کرد که دمای آن امشب به زیر چهار درجه سانتی گراد می رسد و روز شنبه و یکشنبه هم منفی هفت درجه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.