پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنوز بندها و تبصره‌های شفافیت آرا را نخواندم/آسیب به 300 هزار شغل در کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی‌کارنامی بعدازظهر امروز در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: گام دوم انقلاب شروع شد اما نباید گام اول فراموش شود چرا که پایه و اساس انقلاب در گام اول شکل گرفت.

وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ باید از شهدا یاد کنیم، خاطرنشان کرد: گام دوم شروع شد زیرا جوانانی برای خدمت به نظام و انقلاب اضافه شدند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما حق دارند از مسؤولان بپرسند که بعد از چهل سال که از چند دولت و چند دهه از شورای اسلامی شهر و روستا گذشته  است آیا به آنچه فکر می‌کردند رسیدند؟ آیا از وضعیت کنونی شهرستان ساری و استان مازندران در مسیر توسعه راضی هستند؟

وی با طرح این سوال که آیا مازندران قابل قیاس با اصفهان و دیگر استان‌ها است؟ تصریح  کرد: چرا مازندران به جایگاه واقعی خود نرسیده است این را همه باید از خود بپرسیم،  در دنیا همه با هم در یک کشور توانستند به توسعه دست یابند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه دعواهایی قومی و قبیله‌ای استان و شهرستان به ما ضربه زده است، ادامه داد: آیا پر رنگ کردن نقاط ضعف مدیران و مسؤولانی که می‌خواهند خدمت کنند جفا نیست؟ یک بار هم که شده در اوایل گام دوم با همگرایی دولت و کارگزاران به توسعه فکر کنیم ما در مازندران روستا به روستا رقابت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مازندران در دهه اول و دوم انقلاب اسلامی در جای خود قرار می‌گرفت درآمد آن می‌توانست چند کشور مثل ایران را تامین کند، یاد آور شد: در این مسیر گفتمان‌های متفاوت مطرح شده و همه این بوده که مازندران آباد شود و توسعه و رشد پیدا کند اما امروز آمار و ارقام را نگاه کنیم ناامید هستیم، انتخابات تمام شد رفاقت‌ها شروع شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه برایم بهترین کلام و معیار، اخلاق است اگر اخلاق را ببازیم در جامعه مفید نخواهیم بود، مردم مهم‌اند هم براساس قانون اساسی و نوع نگاه و جهان بینی امام و رهبری، البته مردم هم به این نتیجه رسیدند که اثر گذار هستند.

بابایی‌کارنامی با بیان اینکه دلیل این مهم که مازندران توسعه نیافته این است که به مرکز استان رسیدگی نشده است، افزود: ساری نماد توسعه یافتگی است، یکبار هم شده اختلافات را در این شهر را کنار بزاریم، تا کی مردم باید تاوان اختلافات را بدهند، جایگاه قانونی مشخص است باید بر اساس قانون حرف زد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مقامات ملی که مازندرانی بودند در قیاس با استان‌های دیگر عملکرد قابل دفاع تری داشته‌اند، بیان کرد: ما می‌خواهیم فدای مردم و شما خبرنگاران که نماد افکار عمومی شهر هستید بشویم، اگر من حرف‌های خود را صادقانه بگویم قطعا مردم هم صادقانه می‌گویند و می‌توانیم تاثیرگذاری خود را از رسانه‌ها مرور کنیم، ما برای کار خود ۴ سال دیگر باید جواب بدهیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه امسال بر اساس ۲۰۰ هزار بشکه نفت بسته شده، بیان کرد: به هیچ وجه مازندران پروژه ملی واحد ندارد در مرکز مازندران همه پروژه‌ها استانی است خزانه هم دچار مشکل است و گلایه‌ها و نقد باید منصفانه باید باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان مازندران بیش از ۶۰۰ هزار نفر در زیر خط فقر زندگی می کنند، یاد آور شد: ۱۵۰ هزار نفر از طریق کمیته امداد حمایت می‌شوند بقیه چه می‌شوند؟ کرونا یک میلیون شغل را تحت تاثیر قرار داد پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به سه چهار میلیون هم برسد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مردم رو راست باشیم، خاطرنشان کرد: ما در موضوع بیکاری، زیر ساخت‌ها، توجه به عدالت اجتماعی توسعه و پایدار ساری و میاندورود با اولویت گردشگری، صنعت و کشاورزی نوع نگاه به جنگل، معدن معتقد هستیم در بحث نظارت حرف و برنامه داریم نظارت به جا و به موقع می‌تواند با منابع محدود سرویس درست و مثبت بدهد.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه در بحث حق‌التدریسی برخی وابستگان مجلسی‌ها بودند، بیان کرد: آزمون حق‌التدریسی را به تعویق انداختیم ما در موارد این چنینی به موقع ورود پیدا می‌کنیم با هیچ کس در مورد نظارت تعارف نداریم، نمایندگان پیشین خاین نبوده اند تلاش کردند اما به نتیجه نرسیدند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مواضع من همواره شفافیت بوده است و همواره در کردار و رفتارم شفافیت داشته‌ام و دارایی‌ام را شفاف اعلام کردم، تاکید کرد: من شفاف‌سازی را در نوع کردار نمایندگان می بینم شفاف در نوع عملکرد، مثلا همه اموالم را اعلام کردم و می‌خواهیم که ۲۹۰ نماینده هم دارایی خود را اعلام کنند در طول ۲۳ سال سابقه مدیریت کل دارایی‌ام ۸۰۰ میلیون تومان یک خانه در راهبند و کارنام و یک زمین بوده است، بقیه هم اعلام کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به  سوالی درباره اینکه آیا جز ۱۷۷ نفر امضای طرح شفافیت آرا را امضا کرده است، گفت: جزو این افراد نبوده‌ام، چون من تا نامه و بندها و تبصره‌ها را نخوانم نمی‌توانم امضا بزنم ولی قطعا با رعایت قید و بندهایی که خودم دارم همکاری می‌کنم تا طرح رای بیاورد.

وی با اشاره به اینکه طرفدار شفافیت هستم صادقانه، ادامه داد: اما همه تبصره و ماده باید بخوانم، این نوع نگاه که برخی نامه می‌آورند در مجلس و امضا جمع می‌کنند قبول ندارم. نماینده مجلس حق دارد بعد از بررسی نامه، نامه را امضا بزند.

 بابایی‌کارنامی تصریح کرد: ما ابایی نداریم قرار نیست که ما کاری کنیم که بر خلاف منافع ملی مردم و انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: ما نوکر مردم هستیم و نیازمندیم بر علیه مردم کار کنیم.

وی در ادامه در ارتباط با انتخابات شورای شهر ساری اظهار کرد: ناظر بر انتخابات شورای شهر خواهیم بود ناظر دخالت نمی‌کند اما قطعا اگر با شاخص‌های ما نخواند نه در این انتخابات که در همه انتخابات‌های دیگر نظارت می‌کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در ادامه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در بحث کرونا دچار مشکل شده اند، افزود: در بحث کرونا مبلغی از صندوق ملی برای مشاغل آسیب دیده برای رفاه کارگران برداشته شد که تلاش می‌کنیم برای استان مازندران هم تخصیص یابد، لازم به ذکر است که بیمه بیکاری رشد ۳۷ درصد داشته است.

بابایی‌کارنامی در ارتباط با پوشیدن لباس کارگری در مجلس خاطر نشان کرد: من لباس خودم را پوشیدم البته در مجلس و همه صحنه‌های خدمت‌رسانی لباس خود که کارگری است، می‌پوشم، مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید، اگر می‌خواهیم اعتقاد به آن پیدا کنیم باید از خودمان شروع کنیم از این زاویه نگاه کنید که بابایی کارگر است و بگذارید که کارگر بماند.

وی  درباره دخالت در عزل و نصب‌ها افزود: دخالت در عزل و نصب‌ها نمی‌کنیم اما در بحث نظارت و از باب نظارت ورود پیدا می کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سهام عدالت گفت: موافق ۱۰۰ در صد طرح سهام عدالت هستم، دولت با نگاه سرمایه داری برخورد کرد، از مردم می‌خواهم که به سادگی این سهام را از دست ندهند و اصل سهام را نفروشند و از سود سالانه استفاده کنند، ما طرح‌های خوب را با نگاه سیاسی نگاه می‌کنیم.

  /۸۶۰۴۱/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.