پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمندان حوزه هنری کشور صاحب پاتوق می‌شوند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، مجید مصلحی روز چهارشنبه در آئین معارفه رئیس جدید حوزه هنری استان مازندران افزود : حوزه هنری در هر استانی موظف است اتاق یا مکانی به عنوان محل تجمع و یا پاتوق هنرمندان فراهم بکند و امکانات و تجهیزات لازم برای این گروه را فراهم بکند . 

وی ادامه داد : مسئولان حوزه‌ هنری استان‌ها با ایجاد پاتوق هنرمندان باعث می شوند تا هنرمندان پیشکسوت در عرصه‌های مختلف در این مجموعه حضور یابند و از توانمندی این افراد برای موضوعات مختلف استفاده می شود.

به گفته مدیر کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور تاکنون در تعدادی از استان‌ها این پاتوق هنرمندان راه اندازی شده و در حال حاضر به مکانی برای تبادل تجربیات پیشکسوتان و ارائه کارهای هنری مبدل شده است .

وی همچنین خطاب به روسای حوزه هنری در استان‌ها از آنها خواست تا از نقادی هنرمندان نهراسند و تاکید کرد: هنرمندان به واسطه حضورشان در جامعه و نگاه تیزبینی که دارند بسیاری از مسائل در حوزه هنر را بهتر دیده و درک می کنند و مدیران هنری نباید در مقابل این نگاه جبهه‌گیری کنند. 

مصلحی با تاکید بر چابک‌سازی بدنه حوزه هنری در استان‌های کشور افزود : این نهاد با پرهیز از فربه و بزرگ کردن بدنه کاری خود و با ساماندهی نیروها و بکارگیری ظرفیت آنها توانسته است در انجام ماموریت های محوله با همین میزان نیرو به خوبی عمل بکند . 

وی در تشریح فعالیت های حوزه هنری اضافه کرد : شناخت ، تولید و ابلاغ پیامهای انقلاب از زبان هنر ، ماموریت این نهاد است که از طریق زبان هنر شامل موسیقی ، ادبیات ، نمایش ، سینما و بخشی هم از طریق پژوهش انجام می شود . 

مدیر کل امور استان ها حوزه هنری کشور ادامه داد : قالب های نوشتاری ، تصویری و گفتاری هنرمندان می تواند در انجام ماموریت های حوزه هنری تاثیر داشته باشد . 

در این مراسم از زحمات سینا دلشادی که به مدت 6 سال در سمت رئیس حوزه هنری مازندران فعالیت کرد ، قدردانی شد و مهدی معصومی گرجی به این سمت منصوب شد.

2096/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.