پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفته فیلم اروپا برای تعمیق روابط دوستانه و فهم متقابل است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ به مناسبت هفته نمایش فیلم اروپایی در چند شهر کشور از جمله سینمای هنر و تجربه شهرستان بابل، سفیر اسلواکی در تهران بر اهمیت روابط فرهنگی تاکید و از برگزار کنندگان این هفته تشکر کرد.

در هفته فیلم اروپا که از ۱۸ الی ۲۷ خردادماه جاری در حال برگزاری است ۱۹ فیلم از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، سوئیس، آلمان، اسلواکی، بلژیک، پرتقال، لهستان، اتریش، نروژ، اسلوونی، هلند و دانمارک به نمایش در خواهد آمد.

لوبومیو گلیان عصر یکشنبه قبل از نمایش فیلم” اوا نوا” از کشور اسلواکی در سالن سینمای هنر و تجربه بابل بیان کرد: باعث افتخار است که به همراه شما در اینجا حضور داشته و به شما عزیزان در نمایش فیلم اسلواکی “اوا نوا” در هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ خوشامد بگویم.

وی افزود: فیلم های حدود ۲۰ کشور اروپایی در ۸ شهر ایران نمایش داده شده است و با کمک همدیگر و در قیاس با سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی از لحاظ کشورهای شرکت کننده و نیز تعداد نمایش در شهرهای ایران رقم زده‌ایم که نشان از اهمیت والایی است که کشورهای اروپایی در توسعه روابط فرهنگی شأن با ایران و مردمانش قائل هستند.
گلیان بیان داشت: همچنین هفته فیلم فرصتی را برای دوستداران سینما و ملت ایران که خودشان کارگردانان و تهیه کنندگانی در سطح جهانی دارند فراهم آورده که منتخب بهترین فیلم‌های اروپایی را مشاهده کرده و مسائل متنوع هر کدام از فیلم‌ها را به مباحثه بگذارند و از آن لذت ببرند.

سفیر اسلواکی در ایران بیان کرد: فیلم “اوا نوا” در سال ۲۰۱۵ تولید شده و به کارگردانی مارکو اشکوپ است که برای نخستین بار در جشنواره فیلم بین المللی تورنتو به نمایش درآمد و برنده جایزه منتقدان شد.

گلیان ادامه داد: به علاوه، این فیلم جایزه فیلم ملی ۲۰۱۵ اسلواکی برای بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را به همراه جوایزی دیگر در جشنواره‌های روسیه، ایالات متحده آمریکا و استرالیا دریافت کرده است.

سفیر اسلواکی در ایران گفت: این فیلم با بازی ستاره اسلواکی امیلیا و اشاریووا، داستان یک بازیگر پیری را روایت می‌کند که سعی در راضی ساختن پسر خود دارد که یکبار او را رها کرده است و این فیلم اهمیت تصمیمات آگاهانه را در زندگیمان به تصویر می‌کشد.

سینما هنر و تجربه بابل میزبان نمایش ۱۹ فیلم اروپایی از ۱۸ الی ۲۷ خردادماه جاری عصرها از ساعت ۱۵ الی ۱۹ با نمایش ۲ فیلم در روز است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۴۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.