پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ پرهیز از دورهمی‌ها و حضور در مراکز پرتردد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از زمانی که بحث کرونا شیوع پیدا کرد مهم‌ترین نگرانی مسؤولان بحث سفرها به استان بود که در روزهای پایانی اسفند به اوج خود رسید و همین موضع آژیر قرمز کرونایی را در استان به صدا درآورد که با وخامت اوضاع بحث ممنوعیت‌ها و محدودیت بیشتر شد و مسیر دیگری به خود گرفت.

 

در چنین شرایطی ۶ محور ورودی استان مسدود شد و خودروهای غیربومی برگشت داده می‌شدند که آمار برگشت خودروها بیش از ۲۰ هزار خودرو رسید.

 

طی این مدت با اعمال محدودیت‌ها و منوعیت‌های مختلف و تاکید بر قرنطینه خانگی و در خانه ماندن اوضاع کمی بهتر شد و وضعیت مازندران زرد ماند.

اما از تعطیلات عید فطر و همچنین تعطیلات نیمه خرداد ماه همان‌طور که مسؤولان هشدارهای لازم را در این زمینه داده بودند و البته به این توصیه‌ها توجهی نشد احتمال روند صعودی بیماری را در مازندران داده بودند.

آمارهای راهداری از تعداد ورودی‌ها و افزایش  ۲۵درصدی ورودی‌ها نسبت به سال گذشته و ازسویی دیگر آمار گردشگری از اقامت مسافران در بهار امسال حاکی از گزارش‌های نگران‌کننده‌ی بود که درحال حاضر تاثیرش را می‌بینیم و بر اساس گزارش اعلام شده روز گذشته از سوی وزارت بهداشت، در روند کشوری بیماری، تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود که نام استان مازندران در کنار ۱۳ استان دیگر نیز با توجه به روند صعودی یا شروع پیک دیده می‌شود.

 

با این اوصاف می‌توان گفت بالاخره سیر و سفر کار خودش را کرد و مازندران روی لبه تیز کرونا قرار دارد که باتوجه به محدود بودن امکانات درمانی استان لازم است همه مردم استان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و بدانند کرونا شوخی ندارد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۶۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان رعایت نشود، شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

موسوی با بیان اینکه مردم و اصناف فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، گفت: موضوع دیگر خودداری از حضور در دورهمی‌ها، جشن‌ها و مراکز پرتردد است.

 

وی در پایان گفت: بحث استفاده از ماسک نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، بعد از تعطیلات نوروزی و افزایش موج کرونا در استان از تعطیلات عید فطر مازندران دو موج سفر را پشت سر گذاشت که امیدواریم در موج سوم تعطیلات روزهای آینده توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از سفر پرهیز کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.