پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار برای آمادگی در مقابل سیلاب‌های احتمالی بهاره در مازندران

0

ایسنا/مازندران معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از هشدار برای آمادگی در مقابل سیلاب‌های احتمالی بهاره در این استان خبر داد.

سیدجمال موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال وقوع بارش و ذوب شدن همزمان برف‌ها در ارتفاعات مازندران اظهار کرد: به تمامی پیمانکاران مستقر در رودخانه و همچنین همکاران شهرستان‌ها اعلام کردیم تا آمادگی کامل را برای طغیان احتمالی رودخانه‌ها داشته باشند و چنانچه در مسیر جریان سیلاب‌های احتمالی موانعی وجود داشته باشد، تاکید شد تا از بستر رودخانه خارج کنند.

وی با اشاره به نقش سدها در کنترل سیلاب در مازندران تصریح کرد: امسال تا قبل از شروع فصل زراعی و رهاسازی آب از سدها برنامه‌ریزی کردیم تا حداقل ۲۵ میلیون مترمکعب از حجم سدهای البرز، شهید رجایی و میجران را برای مدیریت سیلاب خالی نگه داریم تا در صورت بروز وقوع سیل بتوانیم سیلاب را مدیریت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ضرورت آمادگی و مشارکت مجاورین رودخانه خاطرنشان کرد: ضمن پرهیز از دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها از ایجاد موانع در مسیر جریان آب بپرهیزند و چنانچه موردی را مشاهده کردند به منابع آب شهرستان‌های محل سکونت خود اطلاع رسانی کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.