پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار آبگرفتگی در شهرستان سیمرغ

0

مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دبی آب رودخانه تلار را ۱۲۰ متر مکعب در ثانیه اعلام کرد.

هادی نیک اختر پیش بینی کرد که دبی آب امشب تا ۱۸۰ متر برسد.

دبی آب رودخانه تلار در شرایط عادی ۳۵ متر مکعب در ثانیه است.

نیک اختر با اعلام این که تاکنون به خاطر لایروبی رودخانه پس از سیل بهاری امسال و تدابیر دیگر مشکل ابگرفتگی ایجاد نشده، گفت: احتمالا تا رسیدن دبی آب به ۱۸۰ مترمکعب در ثانیه هم مشکلی ایجاد نخواهد شد ولی مشکل اصلی در حال حاضر در صورت ادامه افزایش دبی رودخانه پل برجخیل است.

بارش اواخر اسفند پارسال و ۱۲ فروردین امسال در مازندران سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب شده بود که بیشترین میزان خسارت و سیلاب مربوط به رودخانه تلار بوده است .

در شهرستان سیمرغ طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب موجب شد تا شرکت آب منطقه ای به منظور جلوگیری از خطرات احتمال سیلاب در آینده نقاط حادثه خیز را شناسایی کند. در این شهرستان ۲۲ کیلومتر از مسیر رودخانه تلار شناسایی شد که تاکنون ۱۴ کیلومتر آن بازگشائی و اصلاح مسیر انجام شده است .

نیک اختر با بیان اینکه هم اکنون مشکل اصلی در پل برج خیل است ، افزود : پل برج خیل در شهرستان سیمرغ به دلیل آنکه عرض رودخانه تعریض و پل بستر این رودخانه باریک است احتمال آب گرفتگی در آن منطقه وجود دارد اما خوشبختانه تا به این لحظه مشکلی اهالی منطقه را تهدید نکرده است .

مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ از تشکیل جلسه ستاد بحران در شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت که بنا شد تا به منظور مقابله با وقوع احتمالی سیلاب در این منطقه ۳ دستگاه کامیون ، ۲ دستگاه بیل مکانیکی ، ۳ دستگاه لودر در روستای برج خیل شهرستان سیمرغ مستقر شود ، تا با تلاش نیروهای خدمات رسان از طغیان و سیلاب رودخانه جلوگیری شود .

نیک اختر در خصوص وضعیت رودخانه تلار در بالادست هم گفت : وضعیت رودخانه تلار در بالادست شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی مطلوب است و مشکلی اهالی آن منطقه را تهدید نمی کند.

رودخانه تلار که از کوههای البرز سرچشمه می گیرد پس از گذشته از شهرستان های سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ ، قائمشهر و جویبار به دریای خزر می ریزد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.