پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هراز و کندوان بدون زنجیر چرخ نروید/ دوربین‌ها گول کلک‌ها را نمی‌خورند

0

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی از روز گذشته به کشور و استان مازندران، تردد خودروها در دو محور هراز و کندوان با زنجیر چرخ الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علیرضا قدمی با بیان اینکه درحال حاضر تردد خودروها در تمامی محورهای مازندران به‌ صورت عادی و روان اما سطح جاده ها لغزنده است، اظهارکرد: از لحاظ جوی در ارتفاعات “هراز و کندوان” شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی از روز گذشته به کشور و استان مازندران، تردد خودروها در دو محور هراز و کندوان با زنجیر چرخ الزامی است همچنین از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این دو محور ممانعت خواهد شد.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان به اینکه ریزش سنگ و رانش معمولا در فصول سرد سال پدیده‌ای طبیعی است، ادامه داد: لازم است رانندگان از محورهای کوهستانی مازندران با احتیاط تردد کنند تا دچار حادثه نشوند.

قدمی با بیان اینکه انسداد شبانه محور کندوان از روزهای پایانی مهرماه آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: این محدودیت از ساعت 21 تا ساعت 5 بامداد روزهای شنبه تا سه‌ شنبه به ‌جزء روزهای تعطیل اعمال می‌شود که در مدت اجرای محدودیت هراز و سوادکوه به ‌عنوان محورهای جایگزین اعلام شدند.

وی با اشاره به ثبت بیش از 300 هزار مورد تخلف سرعت سال گذشته توسط دوربین ‌های جاده‌ای در مازندران، بیان کرد: طی 9 ماهه امسال نیز حدود 200 هزار تخلف سرعت توسط دوربین‌ های جاده‌ای در راه‌های مازندران به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: برخی از رانندگان قبل از رسیدن به این دوربین‌ها سرعت خود را کم کرده ولی باید بدانند این دوربین‌ها هوشمند و فاصله بین دو دوربین را نیز محاسبه می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین توصیه ما به رانندگان توجه به سرعت مطمئنه است.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به ‌طور شبانه‌روز آماده پاسخگویی درباره آخرین وضعیت راه ‌های استان است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.