پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هدایت تحصیلی ۵۵ درصد دانش آموزان متوسطه مازندران در شاخه نظری

0

اسفندیار نظری به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری مهر مازندران با گرامیداشت روز خبرنگار درباره پروژه مهر و بازگشایی مدارس گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا امسال سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و براین اساس اول تا سوم شهریورماه مانور بازگشایی مدارس در انجام می‌شود.

وی ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را امری مهم برشمرد و گفت: با توجه به تأکیدات مدیرکل امسال در بخش ساعت التدریس نیروی انسانی مشکلی نخواهیم داشت ولی در زمینه تعداد کلاس‌ها با مشکلی کوچک مواجه هستیم که انشالله بزودی رفع می‌شود تا انشااله در هیچ کلاس و مدرسه‌ای ۱۵ شهریورماه از نظر نیروی انسانی مشکلی نداشته باشیم.

وی هدایت تحصیلی دانش آموزان را امری مهم در هدایت تحصیلی برشمرد و گفت: امسال در استان مازندران ۴۰ هزار و ۳۷۵ دانش آموز به سه شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند و باید ۵۵ درصد در شاخه نظری و ۴۵ درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت شود.

نظری با گرامیداشت سال جهش تولید، مهارت آموزی را امری مهم دانست و با توجه به تشکیل کارگروه ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سطح استان مازندران گفت: طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش تا پایان برنامه ششم ۴۸.۲۶ درصد دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و ۵۱.۷۴ درصد به شاخه نظری هدایت شوند.

نظری درباره ثبت نام دانش آموزان گفت: برای پایه اول، هفتم و دهم و با توجه به اینکه خانواده‌ها با مدارس آشنا شوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و تنظیم وقت ثبت نام انجام می‌شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر ثبت نام ۸۰ درصد دانش آموزان انجام شد و تمام تلاش این است تا اول شهریورماه ثبت نام به پایان رسد.

وی از خانواده‌ها خواست تا نهایت همکاری را در زمینه ثبت نام دانش آموزان داشته باشند.

وی درباره ثبت سفارش کتاب درسی با بیان اینکه در میان پایه‌ها ثبت سفارش انجام شد افزود در سایر پایه‌ها نیز بالا ۸۰ درصد ثبت سفارش کتاب انجام شد.

کد خبر 4993882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.