پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه زباله‌سوز ساری مشکل مالی ندارد

0

عباسعلی رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری، افزود: شهرداری باید از هر گونه حاشیه دوری کند و اصلا توجهی به حرف و حدیث های حاشیه ای شهر نکند.

وی تصریح کرد : همانگونه که به مردم چهاردانگه قول و وعده دادیم تا پایان سال حمل زباله به این منطقه را متوقف می کنیم و شهرداری نیز باید در مدیریت نیروگاه زباله اهتمام ویژه داشته باشد.

فرماندار ساری بدون اعلام رقمی از تامین اعتبار برای نیروگاه زباله ساری توضیح داد: شهرداری باید با نظارت اجرایی بر فعالیت پیمانکار بر نحوه اجرای سریع این نیروگاه مدیریت کند.

رضایی تاکید کرد: هر گونه کم کاری در اجرای فعالیت نیروگاه زباله سوز  قابل قبول نیست و ماموریت نخست شهرداری توجه به راه اندازی زباله سوز است.

طبق آخرین اظهارات رسمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران  ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری اختصاص یافته است که حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار را دولت و ۲۰۰ میلیارد ریال بقیه را هم شهرداری ساری تامین کرده است.

نیروگاه زباله سوز ساری سال ۸۸ مصوب شد و قرار بود طی دو سال به بهره برداری برسد ولی به دلایلی این پروژه تا سال ۹۲ متوقف ماند و در دولت تدبیر و امید در دست اجرا قرار گرفت.

دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این نیروگاه اختصاص داد. این پروژه طبق آخرین گزارش از لحاظ ابنیه ۶۰ درصد و نصب تجهیزات ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شودتا پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار ساری نیز در این جلسه گفت که عملیات نیروگاه زباله سوز با سرعت مناسبی در حال انجام است و بر روند فعالیت پیمانکار نیز نظارت وپایش آنلاین می شود.

رجبی با بیان اینکه شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی خود نیاز به همکاری همه مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی دارد، افزود: امیدواریم شهری را در خور و شان ساروی ها بسازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.