پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگین گردشگری ‌مرکز مازندران نیازمند توجه مسئولان/ جاده ساری ـ تاکام همچنان کشته می‌گیرد‌

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: ساری مرکز مازندران دارای شش بخش مرکزی، رودپی شمالی و جنوبی، کلیجانرستاق، دودانگه و چهاردانگه بوده که هر بخش این منطقه مرکز مازندران دارای ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و طبیعت گردی است.

یکی از بخش‌های گردشگری و صنعتی مرکز مازندران که در مسیر جاده ساری – سمنان بوده و دارای قطب استراتژیک صنعتی نظیر صنایع چوب و کاغذ بوده، بخش کلیجانرستاق ساری است. این بخش شامل 47 روستا و 13 هزار نفر جمعیت است.

جاده کوهستانی ساری – تاکام به دلیل باریک بودن و کم توجهی مسئولان وزارت راه و استان مازندران، همچنان آبستن حوادث بوده و افراد بسیاری از ساکنان و هموطنان این مرز و بوم را به کام مرگ کشانده است.

مرتضی بابایی لولتی، بخشدار کلیجانرستاق ساری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: جاده ساری – تاکام در اولویت طرح‌ها بوده که پیمانکار و اجرای پروژه از یک فاز به دو فاز تغییر کرد که فاز نخست پیشرفت فیزیکی پروژه 81 درصد است

وی تصریح کرد: بخشی از  کشاورزی بخش کلیجانرستاق سنتی بوده و از دو هزار و 600 هکتار اراضی کشاورزی دربخش کشت برنج  300 تا400 هکتار محدوده آبریز رودخانه زارم رود وارد شد که کشاورزان مشکل کم آبی داشتند. 650 میلیون تومان بابت خسارت سیل به راه  اختصاص یافت.پس از حادثه سیل پل روستای گلورد ظرف 72 ساعت  جایگزین و تعبیه شد.

بخشدار کلیجلنرستاق افزود: روستای علویکلا به دلیل پل ارتباطی با 11 روستا و با توجه به خسارت گوشواره پل مواجه شدیم و به دلیل حساسیت بالا و راه مواصلاتی چند روستا بود مورد توجه قرار گرفت ضمن اینکه راه جایگزین نیز دچار مشکل شده بود تصمیم بر آن شد توانستیم از سازه‌های بتنی پیش ساخته بر روی این پل استفاده کنیم.

بابایی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم گردشگری شهرستان ساری  بخش کلیجانرستاق بوده آستانه تکیه پهنه کلا و سالارده و صنعت چوب و کاغذ از مزیت‌های گردشگری و توریسم صنعتی است.

وی گفت: جشنواره‌ها فرصت مناسبی جهت معرفی آداب و رسوم است که می‌توانیم با برجسته کردن آن جهت توسعه گام برداریم.11 هکتار سطح زیرکشت پیاز  در این منطقه بوده که جشواره پیاز سال گذشته برگزار شد. ترویج بوم گردی رو تشکیل بازارچه روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تلاش کردیم در حوزه کشاورزی گیاهان هیدورونیک را افزایش دهیم همچنین توسعه مراکز و اقامتگاه بوم‌گردی نیز در  دستور کارقرار دارد.//تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.