پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگرانی نوبخت از عدم بهره‌برداری کارخانه‌ زباله‌سوز ساری با وجود تأمین اعتبار + فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز به مازندران سفر کرد.

وی دقایقی پیش از سالن ورزشی ماهفروجک ساری که قرار بود در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد و همچنین نیروگاه زباله‌سوز ساری که مسؤولان قول بهره‌برداری آن را در بهار امسال دادند و هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید، بازدید به عمل آورد.

نوبخت در جمع خبرنگاران در بازدید از کارخانه زباله‌سوز گفت: منابع کارخانه زباله‌سوز ساری از نظر ما تامین شده و این پروژه برای دولت دارای اولویت است، بنده نگرانم که مجری طرح نتواند در موعد مقرر پروژه را به اتمام برساند.

به گزارش فارس، وزیر ورزش در  سال ۹۷ قول داد که سالن چند منظوره ماهفروجک در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح می‌شود.

ساخت این سالن ورزشی ۶ هزار نفره که یک پروژه ملی است، از سال ۸۴ آغاز شده و طبق گفته پیمانکار پروژه تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۳۰میلیارد تومان هزینه صرف آن شده است.

 

 

در سال ۹۷ اعلام شده است که تکمیل این پروژه به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد براساس  توافق با استاندار مازندران قرار شد، ۶۰ درصد آن از منابع ملی و ۴۰ درصد از منابع استانی تأمین شود.

همچنین کارخانه زباله‌سوز ساری قرار بود بر اساس قول مسؤولان استانی بهار امسال به بهره‌برداری برسد، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بخشی از این اعتبارات ارزی است.

عملیات اجرایی زباله‌سوز ساری زودتر از پروژه نوشهر آغاز شده بود که به دلیل تعلل که علت آن نامشخص است پروژه نوشهر در آستانه بهره‌برداری قرار داشته اما پروژه زباله‌سوز ساری همچنان در پروسه ساخت قرار دارد.

در سال گذشته به دلیل دپو نامناسب زباله، مردم منطقه چهاردانگه نسبت به انتقال آن انتقادات جدی داشتند که درخواست آنان مبنی بر عدم انتقال زباله به این منطقه راه به جایی نبرد و مردم و محیط زیست چهاردانگه همچنان در معرض مخاطرات ناشی از زباله قرار دارند.

 /۸۶۰۰۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.