پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نکوداشت مردمی نیما یوشیج در یوش مازندران برگزار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران،محمود شالویی در نشست برگزاری مراسم نکوداشت مردمی نیما یوشیج به مناسبت صد و بیست و یکمین سالروز تولد این شاعر بر لزوم همراهی نیماپژوهان و فعالان فرهنگی زیر یک پرچم و با یک هدف تاکید کرد و اظهار داشت: باید نگاهی ملی به نیما داشت. بزرگداشت راه و نام نیما همواره در حوزه‎ فرهنگ و هنر مازندران مطرح بوده‌ است و باید به دور از نگاه متعصبانه و انفرادی به این دغدغه‌ مهم بپردازیم چرا که نیما به‌عنوان نماد مازندران بر ذهن، زبان و اندیشه‌ این استان احاطه دارد.

وی افزود: گفتمان نیما راهی است که از گذشته در کنار یکدیگر آغاز کرده‌ایم و امروز از تجمیع ظرفیت‌های گوناگون برای حفظ میراث این شاعر بزرگ استفاده می‌کنیم.

شالویی با اعلام حمایت از برگزاری نکوداشت مردمی نیما در آبان ماه تصریح کرد: هدف مشترک تمامی ما ادامه دادن راه و گسترش تفکر نیما است که تحقق آن مستلزم کنارهم آمدن افراد کارآمد و همفکر است، دستگاه فرهنگی متعلق به تمام فعالان فرهنگی است و می‌کوشیم تا از دستاورد نیما به‌عنوان سرمایه‌ای ملی حفاظت کنیم.

وی بیان کرد: نکوداشت مردمی نیما یوشیج 18 آبان ماه با حضور نویسندگان، فعالان فرهنگی، نیمادوستان و هنرمندان در خانه‌ نیما در یوش برگزار می‌شود. این جشن به همت مردم بومی منطقه و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

شالویی گفت: اجرای موسیقی، اهدای تندیس مردمی بنیاد نیما و شعرخوانی بخش‌های از جشن داروگ، نکوداشت مردمی نیما است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.