پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایندگان مجلس خواستار تلاش بیشتر دولت برای رفع مشکلات مازندران شدند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، در این نشست، منتخبان مردم مازندران در مجلس از این  استان به عنوان منطقه ای نام بردند که در صورت توجه به آن می تواند کشور را در زمینه کشاورزی به خودکفایی برساند و  همچنین مواهب الهی جنگل و دریا می تواند آغوش گشاده خود را برای میزبانی همیشگی از مسافران و گردشگران باز کند . 

آنان بر این نکته تاکید کردند که مازندران به دلیل گرفتار شدن در پاره ای مشکلات مانند پسماند و زباله و کم توجهی ها در سطح ملی برای حل اینگونه معضلات، به جایگاه واقعی و اثرگذار خود دست نیافته است و همچنان مسئولان و مردم این استان چشم انتظار نگاه ویژه تر و ملی تر از سوی دولت هستند . 

بنا به اظهار نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی ، استانی با حضور میلیونی مسافران در ایام مختلف سال بویژه تعطیلات نباید درگیر مشکلات ناشی از راه باشد و مسافران ساعتها در ترافیک راهها معطل بمانند . 

مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه دارد و با وجود اینکه طی سالهای اخیر میزان قابل توجهی راه در این استان ایجاد شده است ، اما با توجه به حضور چند ده میلیونی مسافر و گردشگر ، این میزان راهسازی نتوانسته جوابگوی نیاز باشد و ترافیک چند ساعته پای ثابت دغدغه مردم بومی و نیز مسافران در این استان است.همچنین معضل پسماند هم به گره کوری در استان تبدیل شده است که با وجود صرف هزینه های میلیاردی ، به سرانجام نرسیده است.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدام دولت در جلوگیری از واردات برنج گفت : این اقدام دولت هرچند در پاره ای از مواقع دلگرم کننده و همچنین پایان دهنده به دغدغه این قشر می باشد اما به ثمر رسیدن آن منوط به جلوگیری از توزیع برنج های وارداتی است . 

علی اصغر یوسف نژاد افزود:  اکنون و در زمان برداشت برنج ، این اقدامات دولت می تواند در جلوگیری از خسارت به این قشر زحمتکش و تلاش های چندین ماهه آنها اثرات قابل توجهی داشته باشد. 

سطح زیر کشت برنج در استان مازندران در سال زراعی جاری بیش از  ۲۱۴ هزار هکتار است که پیش بینی می شود بیشتر از یک میلیون تن برنج سفید از شلتوک برداشت شده از این زمین ها تولید شود.

عضو هیات رییسه مجلس از پسماند به عنوان پای ثابت مشکلات استان مازندران طی سال ها نام برد و در خصوص اقدام اخیر دولت برای رفع این معضل توضیح داد :  برای این منظور با تصمیم آقای نوبخت معاون رییس جمهور ،  فردی به عنوان مسول پیگیری پسماند انتخاب شد تا پروژه ها در این زمینه به نتیجه برسد .

یوسف نژاد با اشاره به وجود طرح های نیمه تمام پسماند در استان ، گفت که بخصوص برای اجرای نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر از سوی شهرداری ها  هزینه های میلیاردی صرف شد که نیاز است اعتبارات ویژه تری از سوی دولت اختصاص یابد .

روزانه سه هزار تن زباله در مازندران تولید می شود که این رقم در ایام تعطیل و گردشگرپذیر تا سه برابر می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در باره حضور اخیر وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل کنوانسیون حاشیه دریای خزر و تاکید بر حفظ  سهم ایران و استان های شمالی گفت : زمانی که لایحه این موضوع در مجلس ارایه شود مجلسیان در این خصوص نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید سهم ایران در این کنفوانسیون مغفول بماند.

وی همچنین از رییس جمهور خواست تا هرچه زودتر وزیر آموزش و پرورش را معرفی کند تا این وزارتخانه از حالت اداره سرپرستی خارج شود .

محمد دامادی  دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی هم از ترافیک چند ساعته به عنوان بزرگترین معضل و آسیب به گردشگری مازندران نام برد و گفت : ترافیک کلافه کننده باعث گریزانی مسافران برای حضور در این استان می شود . 

وی افزود :  علاوه بر ترافیک هشت تا ۱۰ ساله در جاده های استان مازندران بویژه تعطیلات ، وضعیت نامناسب جاده ها از جمله جاده گوهرباران سبب کشته شدن بومیان منطقه در طول سال می شود.

دامادی تاکید کرد : این وضعیت زیبنده مازندران ، استان میزبان مسافران از اقصی نقاط کشور نیست و باید برای رفع آن اقدام فوری  از سوی دولت انجام شود . 

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.