پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش واحدهای بوم گردی در سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری

0

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با حداقل سرمایه می‌توان واحدهای بوم‌گردی فعالی در صنعت گردشگری ایجاد کرد.

علی اصغرمونسان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بوم گردی در واقع اقامتگاه طبیعت گردی است، اظهار کرد: مکان هایی در روستاها چه در بخش جنگلی و چه کویر در راستای طبیعت‌گردی واقع شده که عمدتا با پشتیبانی روستاییان اداره می شود.

وی با بیان اینکه درحوزه بوم‌گردی از 400 واحد به بیش از 1600 واحد رشد داشتیم، تصریح کرد: انتظار شخص رئیس‌جمهور باتوجه به مناطق بسیار زیبا و فضاهای طبیعت گردی و روستاهای موجود در کشور بیش از این واحدها است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: سال‌ها مسئولان به دنبال جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر بودند و از زمانی که بوم‌گردی‌ها اتفاق افتاد هم جلوی مهاجرت‌ها گرفته شد و هم بسیاری از جوانان در حال بازگشت به روستاها و ایجاد کسب و کار هستند.

مونسان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی هر فردی نمی‌تواند کارخانه‌ای را راه‌اندازی کند، افزود: حداقل سرمایه یکی از مهم‌ترین ویژگی بوم گردی است که جوانان و حتی اقشار محلی را ترغیب می کند تا برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش فضاهای بوم گردی جهت عملکرد بهترو ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زودی آیین نامه  بهره‌بردای از فضاهای بوم‌گردی ابلاغ خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.