پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش آموزش در کاهش آسیب ها/ ۶ مرکز ترک اعتیاد در رامسر فعال است

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر به عنوان یکی از ناهنجاریهای بزرگ در جامعه است و آموزش نقش بزرگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر توجه به نقش آموزش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: تربیت صحیح خانواده‌ها و نظارت بر فرزندان به عنوان اصل مهم در پیشگیری از معضلات پیش روی است.

جانشین فرمانده انتظامی رامسر نیز در این جلسه گفت: مواد مخدر معضل جهانی در سطح خانواده‌ها است که تبعات منفی را در پی دارد و نتیجه آن در زوایای زندگی مشاهده می‌شود.

سرهنگ مجتبی خانپور تصریح کرد: مواد مخدر سبب سست شدن فرهنگ و افزایش جرایم و کسب و کار مواد مخدر سبب زیاد شدن توزیع خواهد شد و کوتاهی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سبب می‌شود این معضل بزرگ اجتماعی دامن گیر همه خانواده‌ها شود.

دستگیر ۱۰۰ نفر در سال گذشته

سرهنگ خانپور با بیان اینکه نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی در راستای ایجاد امنیت تلاش می‌کند گفت: در سال جاری ۱۰۰ نفر دستگیر و ۵ کیلو مواد مخدر کشف شد و با هر گونه ناهنجاری در این بخش برخورد قانونی خواهیم کرد.

جانشین فرمانده انتظامی رامسر با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر با شیوع ویروس کرونا و رها سازی معتادان سبب بیشتر شدن جرایم و زیاد شدن سرقت‌ها شده است.

وی راهکارهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را آموزش، تبلیغات و کمک شهرداری‌ها و بهزیستی عنوان کرد و افزود: اگر دستگاه قضائی اجازه دهد ظرف مدت ۴۸ ساعت تمامی معتادان را از سطح شهر جمع آوری خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در این جلسه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مراکز ترک اعتیاد راه اندازی شد و ۷۰ درصد درمان‌ها مؤثر بود که افراد کارتن خواب به آغوش خانواده بازگشتند.

راه اندازی شش مرکز متادون تراپی

حمیدرضا مبشری با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد در شهرستان رامسر با توجه به تعداد بیماران محدود است تصریح کرد: شش مرکز متادون تراپی با ظرفیت هر مرکز ۱۲۰ نفر مشغول فعالیت هستند و ۶۸۰ بیمار تحت پوشش در این مراکز داریم که تحت نظر پزشک و کنترل پرستار است.

وی گفت: ۹۰ درصد بیماران با درمان نگهدارنده تحت درمان قرار می‌گیرند و دو کمپ ترک اعتیاد فعال داریم.

عباس شمسعلی نیا رئیس کمیته آموزش و پژوهش مواد مخدر شهرستان رامسر در این جلسه تصریح کرد: در بحث کرونا شایعات زیادی مبنی بر اینکه مواد مخدر و مشروبات الکلی بعنوان عامل پیشگیری از کرونا است مطرح شد که نادرست بود.

وی افزود: فضای مجازی با آموزش نقش بزرگی در پیشگیری از کرونا ایفا کرد و باید به زیر ساخت آن بیشتر توجه شود تا جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد از خانواده آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: سیگار و قلیان دروازه ورود به مواد مخدر است و طبق آمار ۷۰ درصد این افراد معتاد شدند.

کد خبر 4918625
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.