پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقاهتگاه ۷۹ تختخوابی ویژه بیماران کرونایی در سوادکوه تجهیز شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به عملکرد قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان سوادکوه، از تولید و توزیع ۱۹ هزار ماسک بهداشتی سه لایه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار ماسک قابل شستشو بود.

تولید و توزیع ۱۹ هزار ماسک بهداشتی سه لایه

فرمانده سپاه سوادکوده با اعلام اینکه ۱۶ کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی با به کارگیری روزانه ۹۷ جهادگر خواهر بسیجی مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند، افزود :۲ هزار ۱۰۰ گان بیمارستانی، یک هزار ۶۰۰ کلاه بهداشتی، ۲ هزار جفت دستکش، یک هزار و ۲۰۰ آستین یک بار مصرف تولید و بین مراکز درمانی و مردم توزیع شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه سوادکوه از ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی طی رزمایش دفاع بیولوژیکی هم خبر دادو اضافه کرد: ۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط جهادگران بسیجی و پایگاه‌های مقاومت برای گندزدایی مکان‌های عمومی و معابر استفاده و همچنین ۱۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست هم بین مردم توزیع شد.

۱۰۰ درصد جمعیت روستایی و ۸۵ درصد جمعیت شهری سوادکوه غربالگری کرونا شدند

حسین نژاد در ادامه با اعلام اینکه ۵ هزارجهادگر سلامت از گردان امام حسین (ع)، پایوران و بسیجیان در اجرای طرح غربالگری کرونا بکارگیری شدند، گفت: ۱۰۰% جمعیت روستایی و ۸۵ % جمعیت شهری سوادکوه غربالگری کرونا شدند، که تا چند روز آینده غربالگری کل شهرستان به اتمام می‌رسد.

فرمانده سپاه سوادکوه با بیان اینکه روزانه ۹۶ جهادگر بسیجی در قالب ۲۶ گروه در حوزه نظارتی، رصد و پایش بهداشتی در نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: به موازات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان، گشت و ایست و بازرسی در قالب طرح رضویون به صورت شبانه روز برای تأمین امنیت، در سطح پایگاه‌ها و محلات در حال اجرا است.

اهدای ۱۳۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی به خانوارهای آسیب پذیر

حسین نژاد در ادامه از اهدای پک‌های آب میوه و عسل به کادر درمانی و خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، خبر داد و افزود: ۷۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰ بسته بهداشتی بین جامعه هدف توزیع شد و این کار همچنان تداوم دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه سوادکوه از تولید هدفمند ۳۰ هزار پیامک درحوزه فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ هزار بروشور آموزشی درباره پیشگیری از ابتلاء به کرونا و بنرهای مرتبط با آن بین مردم توزیع و در سطح محلات شهری و روستایی نصب شد.

راه اندازی نقاهتگاه ۷۹ تختخوابه در سوادکوه

حسین نژاد در ادامه از برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سواکوده هم خبر داد و بیان کرد: مصوبه‌ای در قرارگاه پدافند زیستی داشتیم و مصر بودیم که این مصوبه به مرحله اجرا برسد آن هم با هماهنگی دانشگاه آزاد سوادکوه، چند سوئیت اقامتی این دانشگاه با ۷۹ تختخواب تجهیز و برای بیماران کرونایی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا دوره نقاهتشان را بگذرانند، آماده شد.

فرمانده سپاه سواکوده ضمن تشکر از مدافعان سلامت بویژه کادر درمانی بیمارستان شهدای زیرآب که درخط مقدم جبهه سلامت هستند و همچنین جهادگران بسیجی در جبهه مقابله با کرونا، بیان کرد: هم اکنون بیماری کرونا در شهرستان تحت کنترل است و اکنون شاهد این هستیم که میزان ترخیص شدگان بیشتر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی می‌باشند.

حسین نژاد در پایان با تصریح بر اینکه نمی‌توان عزم و اراده سپاه و بسیج را برای مهار کرونا به تصویر کشید، یادآور شد: بسیج ثابت کرد همچنان در همه صحنه‌ها میدان دار بوده و الحمدالله سوادکوده از موهبت نیروهای بسیجی برخوردار است؛ لذا شعار ما پاسداران و بسیجیان در سوادکوه این است تا زمانی که این ویروس منحوس در جامعه، استان و شهرستان مهار نشد، در کنار مردم هستیم.

کد خبر 4892196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.